ایثار

شهادت هنر مردان خداست

ایثار

شهادت هنر مردان خداست

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۹۵، ۰۹:۵۹ - solmaz
    :(
پیوندها

سراج24» گزارش می دهد؛

کدام اظهارات مقامات آمریکایی باعث شد رهبر انقلاب بگوید:«غلط می کنید»/ سکوت دولت در قبال توهین های آمریکایی

این ها بخشی از اظهارات مقامات آمریکایی در همین چند روز اخیر است. اظهاراتی که باعث شد رهبر معظم انقلاب از «مخالفت» با ادامه مذاکرات زیر «شبح تهدید» سخن بگویند و پاسخ آمریکایی ها را بدهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی سراج24، سکوت مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدید های مکرر آمریکا و مسئولین کاخ سفید موجب شد تا رهبر معظم انقلاب با تذکر به تیم مذاکره کننده درباره تهدید و تحقیر آمریکا بگویند: «با ادامه مذاکره زیر شبح تهدید موافق نیستم»

توهین های مکرر مسئولین کاخ سفید و ابراز این نکته که «هنوز گزینه نظامی روی میز است» باعث شد تا رهبر انقلاب نیز در دفاع از عزت ایرانی، زبان بگشایند و بگویند:«غلط می کنید»

.

سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفته بود: می‌خواهیم ایران را مجبور کنیم همه جزئیات را بپذیرد.

جاش ارنست در نشست خبری خود گفت: کاری که ما تلاش می‌کنیم ایرانیان را به انجامش وا داریم، این است که روی همه جزئیات توافق کنند که براساس توافق گسترده‌تر، سیاسی نیز باشد.

همزمان نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفتگو با پایگاه ‌آمریکایی "بلومبرگ" در این زمینه گفت: مناسبات جهانی فعلی با زمان ایجاد معماری تحریم‌‌های ضد ایرانی متفاوت هستند.

این مقام ارشد آمریکایی می‌گوید واشنگتن برای اطمینان خاطر از اینکه هر گونه توافق هسته‌ای با ایران حاوی مفادی برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران خواهد بود به دنبال مصون کردن آن در برابر وتوی روسیه و چین است.

دو دیپلمات به شرط عدم افشای نام به رویترز گفته‌اند تحریم‌های شورای امنتی سازمان ملل و تعریف فرایندی برای خرید فناوری‌های اتمی توسط ایران دو موضوع اصلی محل اختلاف در مذاکرات هسته‌ای هستند.

وزیر انرژی آمریکا نیز در گفتگو با cnn اعلام کرد: شش ماه بعد از توافق نهایی، تحریم‌های ایران را برمی‌داریم.

"ارنست مونیز" با بیان اینکه فرصت شش ماهه می‌‌تواند اندکی کوتاه‌‌تر یا طولانی‌‌تر شود، گفت: این موضوع به اجرای تعهدات طرف ایرانی بستگی خواهد داشت.

وی در مصاحبه با "کریستین امانپور"، مجری سی‌ان‌ان گفته است: رفع این تحریم‌ها پس از آن صورت خواهد گرفت که ایران پایبندی خود به "مفاد اصلی توافق" را نشان دهد

"شرمن" عضو ارشد تیم مذاکره کننده آمریکایی هم در ادعایی مطرح کرده بود: حتی در صورت توافق نهایی با ایران رفع تحریم‌‌ها به زمان نیاز دارد.

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا همچنین تصریح کرد که تحولات منطقه ممکن است مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ را از مسیر خود خارج کند.

اما در میان همه این اظهار نظر ها بخشی از گفتگوی جان کری با تلویزیون اسراییل توهین آمیز تر از بقیه بود. جان کری گفته بود: بازرسان ما هر روز و برای همیشه در ایران خواهند بود.

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: راهی که در پیش گرفته‌ایم، در حقیقت به محافظت از اسرائیل منتهی می‌شود. توافقی که راه ایران برای ساخت بمب اتمی را نبندد، امضا نمی‌کنیم.

در همین حال «یوکیا آمانو»، روز جمعه در مصاحبه‌ای با مرکز خبر سازمان ملل متحد  در پاسخ به سوالی درباره اینگه نگرانی‌های عمده در حوزه اشاعه هسته‌ای چیستند، گفت: «در حیطه اشاعه یکی از مهم‌ترین حیطه‌های نگرانی موضوع ایران است. آژانس در حال اجرای پادمان‌هایی در ایران است و ما می‌توانیم بگوییم که آن دسته از تأسیسات و موادی که تحت این پادمان هستند، صلح‌آمیزند. اما نمی‌توانیم بگوییم که تمامی مواد و تأسیسات (ایران) برای اهداف صلح‌آمیز هستند

این ادعای متناقض رییس آژانس باعث شد تا آمریکایی ها با وقاحت بیشتری سخن بگویند.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از نطق خود در مراسم سی‌امین سالگرد اندیشکده واشنگتن گفت: آمریکا در صورت عدم توافق با ایران وارد «جنگ» خواهد شد.

جوبایدن با تشریح این مسئله گفته بود: «اگر ایران توافق را رد کند، تحریم‌ها پابرجا خواهند ماند. اگر لازم باشد، جنگ هم اتفاق خواهد افتاد. این ریسکی است که اگر احساس کنیم ایران دارد به سمت بمب پیش می‌رود آن را انجام خواهیم داد.» وی اضافه کرده بود: البته در چنین سناریویی هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

این ها بخشی از اظهارات مقامات آمریکایی در همین چند روز اخیر است. اظهاراتی که باعث شد رهبر معظم انقلاب از «مخالفت» با ادامه مذاکرات زیر «شبح تهدید» سخن بگویند و پاسخ آمریکایی ها را بدهند.

ایشان با اشاره مجدد به اظهارات مقامات رسمی آمریکا در روزهای اخیر که گفته بودند اگر چنین شرایطی پیش آید ما حمله نظامی می کنیم، خطاب به دولتمردان آمریکایی گفتند: اولاً غلط می کنید. ثانیاً همانطور که در زمان رئیس جمهور قبلی آمریکا هم گفتم، دوران بزن و در رو تمام شده است و ملت ایران کسی را که بخواهد به او تعرض کند، رها نخواهد کرد.

همچنین سردار سلامی شب گذشته در پاسخ به تهدیدهای آمریکا گفت: اگر تیم هسته‌ای با تهدید آمریکا مواجه شد مذاکرات را ترک کند و میدان را به ما بسپارد.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: ما به آمریکا هشدار می‌دهیم بیش از آنکه برای تعامل با آنها، قدرت ساخته باشیم برای مقابله و غلبه بر آنها نیروی نظامی ساخته‌ایم. ما برای جنگ با آمریکا آماده شده‌ایم.

<

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی