ایثار

شهادت هنر مردان خداست

ایثار

شهادت هنر مردان خداست

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۹۵، ۰۹:۵۹ - solmaz
    :(
پیوندها

انجمن حجتیه / قسمت اول

دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۵۲ ق.ظ

مثلاً اگر در مورد انجمنی های جدید یکی از شاخصه های مهمشان را بخواهیم عرض کنیم، مخالفت با وحدت شیعه و سنی است، اما این شاخصه را حداقل در مورد شخص مرحوم شیخ محمود حلبی که مؤسس و رهبر انجمن بودند، نمیبینید. بلکه برعکس ایشان بسیار معتقد به وحدت شیعه و سنی بودند و این نکته در سخنرانیهایشان کاملاً بارز است. ما عباراتی را از آقای حلبی داریم و فایلهای صوتیشان هم هست که انشاءالله در آینده منتشر میکنیم که کاملاً نشان میدهد آقای حلبی اعتقاد کامل به وحدت شیعه و سنی داشتند و عبارات بسیار جالبی در این زمینه دارند و مثلاً میفرمایند “اینها برادران ما هستند، ما اینها را دوست داریم و اگر کسی چپ به آنها نگاه کند، چشمش را میآوریم!” با این صراحت این سخن را میگویند.
اما انجمن حجتیه فعلی این طور نیست. اینهایی که مدعی هستند آقای حلبی را قبول دارند و ایشان را رهبر خود و خود را از همه جهت مدیون ایشان میدانند، اصلاً به روی خودشان نمیآورند که آقای حلبی وحدت شیعه و سنی را قبول داشته است، اما الان وقتی این اسناد را جلویشان میگذاریم، وقتی بیانیه انجمن حجتیه را به مناسبت هفته وحدت در سال ۶۰ جلویشان میگذاریم، لبخند میزنند و میگویند تقیه بوده است. ما به آنها پاسخ میدهیم حتی فرض کنیم تقیه بوده است. ما هم همین را میخواهیم. ما هم مخصوصاً با این وضعیت جهان اسلام، منطقه، سوریه، مصر و… همین شیوه را لازم داریم. جالب است بدانید مرحوم آقای حلبی حتی از خلفا هم این گونه یاد میکنند. ایشان در مورد خلیفه اول میگویند “ابوبکر صدیق”، خلیفه دوم را میگویند “حضرت فاروق” و خلیفه سوم را میگویند “ذوالنورین”. فایلهای صوتی اینها موجودند و نمیدانیم انجمن حجتیه فعلی اگر امام و مقام معظم رهبری را قبول ندارند، چرا حرفهای رهبر خودشان را هم قبول ندارند؟

اولین شاخصه انجمن حجتیه جدید عدم اعتقاد به تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت است که به تبع آن عدم اعتقاد به ولایت فقیه هم میآید. در این موضوع با انجمن حجتیه قدیم کاملاً مشترکند.
شاخصه دوم بحث وحدت شیعه و سنی و شاخصه سوم هم تفکرات افراطی ضد فلسفی و ضد عرفانی است. روی کلمه افراطی تأکید میکنم. یک وقت هست مسئله اختلاف نظر علمی است، مثل بسیاری از مباحث حوزوی و فقهی که در آنها اختلاف نظر وجود دارد و خیلی هم عادی است، اما یک وقت هست بحث به افراط و توهین کشیده میشود که این مسئله هم در انجمن حجتیه قدیم وجود داشت و هم در انجمن حجتیه جدید وجود دارد.
اگر بخواهم حاصل فعالیتهای انجمن حجتیه را در یک کلام خدمت شما عرض کنیم، خلاصه آن میشود تربیت نیروهای متدین ضد انقلاب.
برای توضیح وضعیت انجمن حجتیه در دوران پس از انقلاب باید اشارهای به وضعیت آن در قبل از انقلاب کنم. بر اساس همان تفکر عدم تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت ـالبته باید روی کلمه عصر غیبت اندکی توقف کنم، چون اینها حکومت امیرالمؤمنین(ع) و ائمه(ع) را قبول دارند، منتهی معتقدند رهبر یک حکومت اسلامی باید معصوم باشدـ میگویند چون رهبر معصوم نداریم، توانایی تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت را نداریم. بر اساس همین تفکر با نهضت حضرت امام همراهی نمیکردند، بلکه برخی از آنها فعالیتهای ضد نهضت امام و ضد انقلاب اسلامی هم داشتند. آنچه را که عرض میکنم عین عبارت مقام معظم رهبری است.
مقام معظم رهبری در سال ۶۴ و موقعی که رئیسجمهور بودند، در جلسات معمولی که در دانشگاه تهران برای پرسش و پاسخهای دانشجویی داشتند، در آنجا یک نفر از ایشان پرسید: «نظر شما راجع به انجمن حجتیه چیست؟» آقا به تفصیل و صراحت به این سئوال پاسخ دادند و فرمودند: «انجمن حجتیه قبل از انقلاب با انقلاب نبود بعضی از افرادشان کار فعّال ضدّانقلابی هم می کردند، بعضی فقط با انقلاب نبودند ضد انقلابی هم نبودند، بعد انقلاب شد بسیاری از کسانی که با انقلاب نبودند بعد از آنکه عظمت و شکوه انقلاب را دیدند پیوستند به انقلاب».
این مختصری است از گذشته انجمن حجتیه و لذا نمیتوانیم هر کسی را که صرفاً سابقه عضویت در انجمن داشته باشد، زیر سئوال ببریم. باید ببینیم آیا بر آن خط باقی مانده است یا نه.

ادامه دارد…

  • یاران دولت

انجمن حجتیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی