ایثار

شهادت هنر مردان خداست

ایثار

شهادت هنر مردان خداست

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۹۵، ۰۹:۵۹ - solmaz
    :(
پیوندها

محمد قوچانی به همراه همسرش مریم باقی در محل مناظره حاضر و برنامه نیز توسط کانون جوانان حزب اسلامی کار تدارک دیده شده بود. عبدالرضا داوری و محمد قوچانی پیش از آغاز مناظره دقایقی به گفت و گو پرداختند. داوری در این فرصت از محمد قوچانی و همکارانش در نشریات آسمان و صدا به دلیل رعایت امانت در انتشار یادداشت های و مطالب ارسالی تشکر کرد. محمد قوچانی نیز در پاسخ ابراز امیدواری کرد که همه رسانه های ایرانی به قواعد حرفه ای پایبند باشد. وی به داوری گفت که دیدگاه ها و یادداشت های او را همواره پیگیری می کند. قوچانی سپس درباره ماهنامه بررسی های اقتصادی عبدالرضا داوری و نیز مجتمع رسانه ای هما سوالاتی را مطرح کرد و داوری نیز به ارائه توضیح پرداخت. قوچانی از انتشار ماهنامه بررسی های اقتصادی ابراز خوشحالی و آن را به نفع فضای رسانه ای کشور ارزیابی کرد.

قوچانی: متاسفانه جریان احمدی نژاد رسانه ندارد
مجری مراسم در آغاز سخنانش به معرفی کانون جوانان حزب اسلامی کار پرداخت و هدف اصلی این کانون را حفظ هویت اصلاح طلبی برآمده از دوم خرداد 1376 عنوان کرد.

محمد قوچانی در آغاز سخنانش ضمن تشکر از ترتیب دادن این مناظره به تمجید از فعالیت های کانون جوانان حزب اسلامی کار پرداخت. وی با ابراز تاسف از اینکه جریان حامی دکتر احمدی نژاد فاقد رسانه و تریبون های لازم است، گفت: متاسفانه افراد تا زمانی که در قدرت حضور دارند به رسانه های دولتی دلخوش هستند و به فکر فردا نیستند. این مساله درباره همه روسای جمهور یعنی هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد صدق می کند. متاسفانه جریانی که امروز صدا و سیما را در اختیار دارد نیز تصور می کند این تریبون تا ابد در اختیار آن هاست و نسبت به داشتن رسانه های مستقل و غیر دولتی بی توجه هستند.

سردبیر هفته نامه صدا در ادامه درباره عبدالرضا داوری اظهار کرد: بنده زاویه دید دکتر داوری به مسائل را می پسندم و ایشان از جمله افرادی است صریح و شفاف مواضع خود را اعلام می کند.

قوچانی درباره موضوع مناظره تاکید کرد که ترجیح می دهد به جای طرح مسائل نظری درباره مطبوعات، به مصادیق روشن پرداخته شود.

در ادامه دکتر عبدالرضا داوری ضمن تشکر از دعوت کانون جوانان حزب اسلامی کار، بر پیشنهاد قوچانی صحه گذاشت و گفت: تصور می کنم اگر به جای جنبه های تئوریک از منظر کاربری به مساله مطبوعات در کشور بپردازیم و به چرایی شکل گیری مطبوعات و شکاف های اصلی در این حوزه توجه کنیم، مفید تر خواهد بود.

استثنائا از مواضع فیروزآبادی خوشحال شدم

بر این اساس به پیشنهاد مجری مراسم قرار شد مناظره عبدالرضا داوری و محمد قوچانی با پاسخ به پرسش خبرنگاران حاضر در جمع آغاز شود. خبرنگار دولت بهار به عنوان اولین سوال کننده از محمد قوچانی پرسید: «نظر شما در باره مواضع اخیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حمایت از حسن روحانی و تخطئه رفتار رسانه های وابسته به نهاهای نظامی چیست؟ این در حالی است که تا قبل از این حتی بیان این مساله که برخی از رسانه ها از سوی نهادهای نظامی و امنیتی تغذیه می شوند کار آسان و بی هزینه ای نبود.»

محمد قوچانی در پاسخ گفت: باید بگویم که استثنائا و برای اولین بار از مواضع آقای فیروزآبادی خوشحال شدم. یکی از مشکلات فضای رسانه ای ما وجود بلوک قدرتمند رسانه های حاکمیتی است؛ منظورم هم رسانه هایی است که وابسته به نهاد هایی مثل دولت و شهرداری هستند و هم رسانه های وابسته به نهادهای نظامی و امنیتی. متاسفانه ساختار ایجاد رسانه در کشور ما از ابتدا معیوب بوده و به مسائل حرفه ای توجه نشده است. رسانه یک کالای وارداتی غربی است که مثل خیلی دیگر از موارد به درستی از جامعه غربی وارد جامعه ایرانی نشده است. در گذشته، رسانه ادامه نهاد تجارت بود و کارکرد تبلیغاتی داشت و غربی ها در ادامه در کنار تبلیغات کالاهایشان تصمیم گرفتند که مقالاتی را نیز منتشر کنند و به این ترتیب رسانه های غربی در تداوم بخش خصوصی و نهاد تجارت پدید امدند. این مساله به طور روشن در تاریخ مطبوعات غرب و به خصوص انگلیس مشهود است. بنابراین وقتی می شنویم که در غرب مطبوعات رکن چهارم دمکراسی هستند دارای منطق مشخصی است. اما متاسفانه در ایران رسانه ها از آغاز توسط نهاد دولت تاسیس شده اند.

قوچانی در توضیح بیشتر این گزاره، اظهارکرد: به عنوان نمونه امیرکبیر که من او را نمونه تجدد آمرانه می دانم در کنار اقدامات مدرنی مثل تاسیس دارالفنون و وزارتخانه، به تاسیس روزنامه نیز اقدام می کند. یا اینکه می بینیم پهلوی اول روزنامه اطلاعات را مورد حمایت قرار می دهد و بر اساس تصریح مصباح زاده، روزنامه کیهان پس از مذاکره و هماهنگی با پادشاه وقت راه اندازی می شود. این روند پس از انقلاب نیز تداوم دارد و رسانه های دولتی زیادی متولد شده اند. اما بدترین رسانه ها، رسانه های امنیتی هستند. در واقع چنین رسانه هایی انحراف از مفهوم رسانه به حساب می آیند.

سردبیر ماهنامه مهرنامه در همین رابطه افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد بسیار محترم و ملی است که اگر نبود سرنوشت جنگ تغییر می کرد. اما بنده معتقدم وظیفه این نهاد مهم رسانه داری نیست و این مساله تاثیر گذاری اجتماعی این نهاد را دچار مشکل می کند. ما می بینیم که هم محمود احمدی نژاد و هم حسن روحانی هر دو با رسانه های امنیتی و نظامی مرزبندی ایجاد می کنند.

با رسانه های امنیتی نباید برخورد حذفی کرد

وی خاطرنشان کرد: امروز کار به جایی رسیده است که شخصی مثل آقای فیروزآبادی هم در جایگاه اپوزیسیون این رسانه ها وارد صحنه شده است. بنده معتقدم رسانه داری سپاه پاسداران تنها در این صورت قابل توجیه است که رسانه هایی ارزشی برای نظام و انقلاب درباره دفاع مقدس و مسائلی از این دست را تاسیس کنند، در غیر این صورت رسانه داری این نهاد به شکل فعلی به مصلحت نیست. اتفاق بد این است که همین رسانه ها به عنوان رسانه های مخالف دولت شناخته می شوند. در حال حاضر یک جناح سیاسی حرف های سیاسی اش را از طریق رسانه های سپاه بیان می کند. البته بنده معتقدم که چاره کار برخورد حذفی نیست، باید به این توجه کرد که کل سیستم رسانه ای ما معیوب است.

وی ضمن انتقاد از مشی صدا و سیما گفت: من معتقد نیستم که حاکمیت وظیفه دارد این حجم از برنامه را تولید کند. به نظر من در ایران ما تنها به یک رسانه ملی سراسری نیازمندیم و به جز این، هیچ نهاد حاکمیتی دیگری اعم از دولت، شهرداری و نهاد های نظامی و امنیتی نیازی به داشتن رسانه ندارند.

این روزنامه نگار شاخص اصلاح طلب با بیان اینکه باید به همه جناح ها رسانه و فرصت حرف زدن بدیم، گفت: من می توانم بیش از 10 جریان را نام ببریم که هم اکنون از هیچ رسانه ای برخوردار نیستند.

وی با تمجید از سخنان حسن روحانی درباره لزوم شناسنامه داشتن منتقدان، خاطرنشان کرد: هیچ اشکالی ندارد که گروه های سیاسی حرفشان را بزنند، اما حرفشان را نباید به نام نظام بزنند.

داوری: رسانه های نظامی امنیتی هنوز با دولت درگیر نشده اند / دولت روحانی نازک نارنجی است

دکتر عبدالرضا داوری با بیان اینکه اگر رسانه ها و مطبوعات ایران را از دهه 60 به این سو بررسی کنیم، به یک جریان غالب برخورد می کنیم، اظهار کرد: یک جریان رسانه ای در امتداد الیگارشی پدید آمده در دهه 60 توسط آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شکل گرفت و مجموعه ای از رسانه ها را تحت کنترل درآورد. این مساله موجب شد تا حدود زیادی صدای توده های مردم شنیده نشود. پس از حوادث سال 88 نیز بخشی از نهاد های امنیتی برای مقابله با آن جریانات به صحنه رسانه داری آمدند.

وی با اشاره به پیشینه خبرگزاری فارس، خاطرنشان کرد: خبرگزاری فارس تقریبا همزمان با خبرگزاری ایسنا تاسیس شد. خبرگزاری فارس در ابتدا به هیچ وجه قرار نبود کارکرد امنیتی داشته باشد و در برخی از محافل فارس را به کنایه، مخففِ عبارت «فروش اخبار راست سنتی» می نامیدند. این خبرگزاری قرار نبود به هیچ وجه اتصال امنیتی داشته باشد. اما مجموعه رسانه هایی از این دست آرام آرام فرایند دیگری را طی کردند به گونه ای که کارشان به اخلال در فعالیت های دولت قبل رسید.

مدیر مسئول ماهنامه بررسی های اقتصادی تصریح کرد: در سال های پایانی دولت دکتر احمدی نژاد ما هر زمان که می خواستیم ببینیم طی چند روز آینده کدام یک از مسئولان یا هواداران دولت بازداشت می شوند به همین رسانه های امنیتی نگاه می کردیم و شخص مورد نظر را پیدا می کردیم! یک نمونه روشن آن هم فرایندی بود که منجر به بازداشت آقای ملک زاده در دولت قبلی شد.

داوری افزود: جریان رسانه های نظامی - امنیتی واکنشی بود به جریان رسانه ای الیگارشیک. اما مساله اینجاست که در برخورد این دو جریان مردم غایب اصلی هستند و کسی به مردم و صدای آن ها بهایی نمی دهد. متاسفانه برخی از نهاد ها به دنبال این هستند که از طریق فضا سازی رسانه ای حلقه اطراف آقای هاشمی رفسنجانی را مدیریت کنند که یک خطای بزرگ است.

بودجه مرکز بررسی های استراتژیک وزارت کشور کفاف پرینت گرفتن اتهامات و توهین ها به احمدی نژاد را نمی داد

وی با ابراز تعجیب از واکنش ها و بی تابی مقامات دولت یازدهم در برابر رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی خاطرنشان کرد: من وقتی برخی از دوستان نزدیک به دولت را می بینم به آن ها می گویم رسانه های امنیتی که هنوز با شما کاری نکرده اند که انقدر بی تابید! من تعجب می کنم از موضع گیری جناب فیروزآبادی. واقعا رسانه های نظامی امنیتی هنوز با دولت درگیر نشده اند که دوستان این قدر بی قرار و مضطرب هستند.

داوری با اشاره به حملات این رسانه ها به دولت قبل با کلید واژه جریان انحرافی، اظهار کرد: بنده زمانی که در مرکز پژوهش های وزارت کشور مسئولیت داشتم به این فکر افتادم که اتهام زنی های مجموعه رسانه های نظامی امنیتی به رئیس جمهور سابق را طی یک کار پژوهشی جمع آوری کنم. اما به سرعت متوجه شدیم که حجم این اتهامات و خبرهای منتشر شده علیه دکتر احمدی نژاد به قدری زیاد است که پول آن را نداریم که از آن ها یک نسخه پرینت تهیه کنیم!

همین رسانه هایی که آقای فیروزآبادی به آن ها تذکر دادند در دوره قبل چه رفتاری از خود نشان دادند؟

مدیرمسئول سابق روزنامه شهروند با بیان اینکه دولت یازدهم تا حدود زیادی نازک نارنجی است، تصریح کرد: در دوره دکتر احمدی نژاد در تریبون های رسمی وی را شدیدترین خطر از صد اسلام نامیدند و انواع اتهامات و توهین را به او روا داشتند. همین رسانه ها پروژه مشروعیت زدایی از دکتر احمدی نژاد را در دستور کار قرار دادند آن هم در شرایط تحریم اما کسی به آن ها برای اصلاح رویه شان تذکر نداد. آیا درست است وقتی پزشک در اتاق عمل کار می کند، به جای آن که تیغ جراحی را به دستش بدهیم، آن را در چشم و پهلویش فرو کنیم؟ همین رسانه هایی که آقای فیروزآبادی به آن ها تذکر دادند در دوره قبل چه رفتاری از خود نشان دادند؟ بنده البته معتقدم که دولت آقای روحانی هنوز از نظر این رسانه ها در وضعیت قرمز قرار نگرفته و واقعا این هم بی صبری و بی تحملی دولت جای تعجب دارد. البته شاید علت بی تابی دولت این است که تجربه مدیریت سیاسی آن ها محدود است، شاید هم چون ملاحظه کرده اند که این رسانه ها چه بر سر دولت قبل آورده اند، به نوعی عبرت گرفته اند و می خواهند پیش دستی کنند. وگرنه چه کسی است که که نداند از همین تریبون ها رئیس جمهور قبلی را فاسد و منحرف نامیدند. اخیرا هم دیدیم که یکی از عناصر رسانه ای همین جریان، هواداران احمدی نژاد را با عرض پوزش از جمع محترم «توله سگ» خطاب کرد.

داوری تاکید کرد: متاسفانه در این فضا شهروندان کاملا بی پناه هستند، به خصوص که این رسانه ها از دسترسی ها و امکانات ویژه ای برخوردارند. بارها و بارها تلاش شده برخی از رفتارهای غلط این رسانه ها پیگیری شود اما متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست.

این روزنامه نگار حامی احمدی نزاد با بیان اینکه با توقیف روزنامه های مخالف است، گفت: اینکه یک رسانه به خاطر یک مطلب منهدم شود منطقی نیست. چرا باید به خاطر اشتباه خبرنگار سرویس سیاسی، خبرنگار حوزه ورزشی هم از کار و فعالیت حرفه ای محروم شود. در شرایط کنونی اساسا بستن روزنامه ها راهکار قابل اتکایی نیست. امروزه با وجود شبکه های اجتماعی و فضای مجازی رساندن صدا به جامعه کار مشکلی نیست. امیدوارم به جایی برسیم که برای رسیدگی به تخلف مطبوعاتی از توقیف استفاده نشود.

قوچانی: احمدی نژاد از رسانه های امنیتی مشروعیت می گرفت

محمد قوچانی در ادامه این نشست در واکنش به اظهارات عبدالرضا داوری مبنی بر اینکه رسانه های امنیتی پروزه مشروعیت زدایی از دولت قبل را در دستور کار قرار دادند، اظهار کرد: این رسانه ها همان رسانه هایی هستند که آقای احمدی نژاد مشروعیتش را از آن ها می گرفت و به آن ها مشروعیت می داد. مشروعیت دادن به این قبیل رسانه ها اشتباهی است که همه روسای جمهور ما از جمله هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی مرتکب آن شده اند اما احمدی نژاد بیش از سایرین مرتکب این اشتباه شد. به نظر بنده احمدی نژاد در آغاز فعالیت خود شناخت کاملی از ساخت قدرت در ایران نداشت و گمان کرد می تواند الیگارشی را حذف کند اما نه فقط نتوانست بلکه خودش به سوی تشکیل یک الیگارشی جدید حرکت کرد.

وی خطاب به داوری گفت: اتفاقا بنده معتقدم که یکی از نقاط ضعف هاشمی رفسنجانی فقدان برنامه ریزی رسانه ای بوده است. در دهه شصت اولین جریانی که به سمت تشکیل رسانه خصوصی می رود همین جریان راست سنتی است که روزنامه رسالت را تاسیس می کند. بنده با این که مواضع روزنامه رسالت به سردبیری آقای انبارلویی، به خصوص مواضع کنونی این روزنامه را به هیچ وجه قبول ندارم اما تداوم این روزنامه را تا امروز مثبت می دانم. به نظر من هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد هر سه آن طور که باید به رسانه های مستقل و خصوصی فکر نکردند هرچند انصافا توجه خاتمی بیش از سایرین بود.

سردبیر هفته نامه صدا با بیان اینکه متحدان سابق احمدی نژاد بیشتر به الیگارشی شبیه هستند تا هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: من از هیچ کس به صورت مطلق دفاع نمی کنم و معتقدم که اصلاح طلبان نیز در بوجود آمدن شرایط بد رسانه ای امروز نقش قابل ملاحظه ای دارند. امروز اگر به دکه های روزنامه فروشی مراجعه کنیم می بینیم که به جز روزنامه رسالت که تیراژی هم ندارد هیچ نشریه خصوصی دیگری وجود ندارد. روزنامه وطن امروز در زمان آقای احمدی نژاد راه می افتد و در همان دوره هم دچار مشکل می شود. امروز هم اگر به ان مراجعه کنید آگهی های حاکمیتی در آن مشهود است.

احمدی نژاد با مخالفانش برخورد بدی کرد، او به دنبال جنگ قدرت بود

قوچانی با بیان اینکه احمدی نژاد در بوجود آمدن وضعیت بد رسانه ای امروز نقش زیادی دارد، خاطرنشان کرد: حکایت 2 سال آخر احمدی نژاد را باید جدا دانست. احمدی نژاد سال 88 با مخالفانش برخورد بدی کرد و 2 سال بعد خودش دچار همان وضعیت شد. اما هاشمی رفسنجانی از گذشته خود درس گرفته و سعی می کند رفتار جدیدی به نمایش بگذارد. آنچه ما از احمدی نژاد در این 2 سال آخر دیدیم فقط جنگ قدرت بود.

احمدی نژاد تنها کسی است که می تواند وارد عرصه شود

وی با بیان اینکه بعید  است احمدی نزاد از فضای سیاسی خارج شود، گفت: معتقدم که احمدی نژاد تنها کسی است که قابلیت ورود به عرصه را دارد اما او هیچ اعتقادی به رسانه و نهادهای سیاسی مدرن ندارد. او بارها علیه حزب صحبت کرده است زیرا اساسا به شفافیت سیاسی اعتقاد ندارد و مدل او فعالیت سیاسی غیر شفاف است. او علیه حزب صحبت می کند اما در عمل تشکیلات پنهان دارد.

وی با بیان اینکه منظور داوری از رسانه های مردمی مشخص نیست، اظهارکرد: وقتی از توده مبهمی به نام مردم حرف می زنیم  معلوم است که می خواهیم چیزی را پنهان کنیم. در حالی که درست این است که به دنبال شکل یافتگی مردم باشیم.

قوچانی با بیان اینکه باید در کشور سردبیران رسانه ها به اندازه یک وزیر به رسمیت شناخته شوند، اظهار کرد: من در عین تاکید بر جدایی رسانه ها از حاکمیت معتقدم که رسانه ها باید با قدرت حاکم، تعامل، مذاکره و هماهنگی داشته باشند.

دولت روحانی مظلوم است و دستش از رسانه خالی است

وی با بیان اینکه دولت روحانی دستش از رسانه خالی است، اظهارکرد: رفتار صدا و سیما با حسن روحانی مثل رفتار این سازمان با احمدی نژاد در آن سال هایی است که انحرافی و بی ولایت خوانده می شد. شما ببینید که خانم مریلا زارعی را می آورند در برنامه 7 و ایشان چه حرف هایی را راجع به هدفمندی یارانه ها و علیه دولت بیان می کند. به قول آقای هاشمی صدا و سیما بر سر دولت کلاه گذاشت. ببینید صدا و سیما چقدر ناجوانمردانه با سیاست خارجی دولت رفتار می کند. برنامه پایش را رصد کنید که چگونه با دولت برخورد می کند.

وی با اشاره یه یک مورد برخورد نامناسب با رسانه ها، اظهار کرد: متاسفانه برخی ها چون زورشان به رئیس جمهور نمی رسد، به رسانه های حامی دولت فشار می آورند. مثلا آقای روحانی به سیستان و بلوچستان سفر می کند و یک کاری انجام می دهد، وقتی ما آن را پوشش می دهیم به ما تذکر می دهند و می گویند حالا رئیس جمهور کرد، شما چرا منعکس می کنید؟!

متاسفانه کیهان می گوید کارهای روحانی نسنجیده است

قوچانی در ادامه گفت: متاسفانه ما می بینیم که از تعابیری مثل «نسنجیده» در توصیف اقدامات رئیس جمهور استفاده می شود ان هم توسط روزنامه کیهان و در شرایطی که مذاکرات در حال برگزاری است. در حالی که هرگز در دوره احمدی نژاد شاهد چنین رفتارهایی نبودیم. یا اینکه از توافق ژنو تعبیر جام زهر می شود. آیا ما می توانستیم توافق احمدی نژاد را جام زهر بنامیم؟ همه ما باید سهم خودمان را در وضع موجود قبول کنیم به خصوص احمدی نژاد. احمدی نژاد اگر قرار باشد برگردد، باید از گذشته درس بگیرد. نمی شود به حوزه نخبگان بی اعتنا بود و رفت در روستا با مردم حرف زد یا یک وبلاگ را خواند و گفتم من رسانه را قبول دارم.

داوری: 99 نفر از هاشمی انتقاد کردند، 23 نفرشان زندانی شدند

در این بخش از مناظره دکتر عبدالرضا داوری اظهارکرد: آقای قوچانی گفتند که برخورد صدا و سیما و رسانه های وابسته به نهاد های امنیتی با آقای روحانی مثل همان برخورد های 2 سال آخر با احمدی نژاد است. خب این ارزیابی واقعی نیست. همین صدا و سیما در سال پایانی دولت احمدی نژاد مستند «پایان نامبارک» را منتشر کرد که در آن صراحتا احمدی نژاد با بنی صدر مشابهت سازی شده بود. برای اولین بار بر خلاف قانون صدا و سیما شب بازداشت آقای ملک زاده، تصویر وی را منتشر کرد و گفت او بازداشت می شود. در اجرای فاز دوم هدفمندی بیشترین همراهی را صدا و سیما با دولت انجام داد، کار به جایی رسید که در پر بیننده ترین سریال نورزی، بازیگر چینی هم به حمایت از فاز دوم هدفمندی پرداخت و از مردم خواست از دریافت یارانه انصراف بدهند اما دیدیم که پاسخ مردم چه بود. علاوه بر این یکی از مدیران ارشد صدا و سیما با برخی از بزرگان تماس گرفت و شخصا از آن ها خواست تا برای انصراف مردم از یارانه ها مصاحبه کنند. بنده معتقدم که آقای ضرغامی برای حمایت از دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی انگیزه های درون سازمانی داشت بلکه در صدی از درآمد ناشی از انصراف مردم از دریافت یارانه ها عاید صدا و سیما شود.

از کیهان نترسید!

سرپرست مجتمع رسانه ای هما افزود: من واقعا تعجب می کنم وقتی از آقای قوچانی می شنوم که می گوید دولت مظلوم است و رسانه ندارد. حرف خیلی عجیبی است. علاوه بر روزنامه های دولتی ایران و شهروند، روزنامه های دنیای اقتصاد، آرمان، شرق، اعتماد، ابتکار، فرهیختگان، اطلاعات، قانون، هفته نامه صدا، نسیم بیداری، مهرنامه، تجربه، صبح امید و بسیاری دیگر از نشریات از دولت حمایت می کنند. من به آقای قوچانی توصیه می کنم که زیاد نگران کیهان نباشند، این روزنامه فقط 15 هزار تا تیراژ دارد.

وی با برشماری گوشه ای از تخریب های روزنامه کیهان علیه دولت دکتر احمدی نژاد، اظهارکرد: مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی صراحتا مسئول دفتر رئیس جمهور سابق را جاسوس نامید و خواستار بازداشت او شد. کیهانِ حسین شریعتمداری بارها و بارها به احمدی نژاد توهین کردند و روی صفحه اولش خواستار بازداشت یاران رئیس جمهور سابق شد.

داوری در عین حال بر برتری نسبی رسانه های امنیتی در فضای مجازی بر رسانه های اصلاح طلب بر خلاف فضای مطبوعات مکتوب صحه گذاشت.

توهین ها به احمدی نژاد قابل جمع آوری نیست

سرپرست مجتمع رسانه ای هما اضافه کرد: اینکه بگوییم احمدی نژاد از رسانه های امنیتی مشروعیت گرفت حرف غلطی است. احمدی نژاد مشروعیتش را از توده های ملت گرفت. رسانه های امنیتی در سال 84 از احمدی نژاد حمایت نکردند و او را اصلا جدی نمی گرفتند. این رسانه ها در سال 92 از همان کسی حمایت کردند که در سال 84 حمایت کرده بودند. احمدی نژاد نه به این رسانه ها مشروعیت داد و نه از آن ها مشروعیت گرفت اما همین رسانه ها پروژه مشروعیت زدایی از او را در دستور کار قرار دادند.

داوری با بیان اینکه اساسا امکان جمع آوری مجموعه اتهامات و توهین های صورت گرفته علیه احمدی نژاد وجود ندارد، خاطر نشان کرد: جمع آوری چنین مجموعه ای حتی در توان وزارت کشور هم نبود و از این روست که می گوییم هیچ شخصی در تاریخ ایران به اندازه محمود احمدی نژاد مورد هجمه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به نفی شدن الیگارشی سیاسی و رسانه ای هاشمی رفسنجانی از سوی محمد قوچانی اظهار کرد: خود شما بارها و بارها در دهه 70 بحث الیگارشی آقای هاشمی را مطرح کرده اید و شخص شما منادی این مساله بودند و هاشمی را پایان یافته نامیدید. بنده یادداشت های شما را اینجا دارم که به این مساله پرداخته اید.

هاشمی تنها کسی است که در حضور امام به ایشان پرخاش می کند

دکتر داوری با بیان اینکه از سال 60 به بعد با حذف جریاناتی مثل نهضت آزادی، کروهگ تروریستی منافقین، چریک های فدایی و ... نوعی یکدستی سیاسی حول محور حزب جمهوری اسلامی پدید آمد، اظهار کرد: بسط اقتدار هاشمی رفسنجانی از همان زمان سرعت می گیرد. او از طریق مرحوم سید احمد خمینی دسترسی ویژه ای به امام (ره) پیدا می کند که حتی مرحوم شهید بهشتی هم از آن برخوردار نیست. و در ادامه می بینیم که هاشمی رفسنجانی به تصریح خودش و دیگر بزرگان تنها شخصی است که به خودش اجازه می دهد در محضر امام (ره) به ایشان پرخاش کند.

وی با بیان اینکه اقتدار سیاسی هاشمی رفسنجانی در ادامه به قدری افزایش پیدا می کند که بعد از انفجار حزب جمهوری مانع از ثبت نام آیت الله مهدوی کنی در انتخابات می شود، خاطر نشان کرد: در خاطرات هاشمی رفسنجانی هست که وی به آیت الله مهدوی کنی می گوید شما نباید در انتخابات کاندیدا شوید. چرا؟ چون جامعه روحانیت در انتخابات قبلی از بنی صدر حمایت کرده است. هاشمی رفسنجانی یعنی کسی که مانع از ثبت نام فردی مثل آیت الله مهدوی کنی می شود و شما بعد از آن می بینید که آقای مهدوی تا سال ها هیچ اثر گذاری سیاسی قابل ملاحظه ای ندارد.

داوری با اشاره به نگارش جزوه میرحسین موسوی در یک نگاه از سوی او در سال 88، تاکید کرد: بنده در آن جزوه بر اساس خاطرات هاشمی رفسنجانی نفوذ عمیق وی بر دولت میرحسین موسوی را نشان داده ام. آقای هاشمی در خاطراتش به صراحت اعلام می کند که قوه قضائیه به ریاست آیت الله موسوی اردبیلی و صدا و سیما را تحت نفوذ و مدیریت خود داشته است.

هاشمی سخنرانی قائم مقام رهبری را هم سانسور می کرد

وی با اشاره به سخنرانی آیت الله منتظری در مورخ 14 خرداد 67 در انتقاد از هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: مرحوم آیت الله منتظری یکی دو روز پس از انتصاب هاشمی رفسنجانی به فرماندهی جنگ طی یک سخنرانی انتقادی از هاشمی رفسنجانی می خواهد که از ریاست مجلس شورای اسلامی استعفا دهد و تمام وقتش را برای مدیریت جنگ بگذارد. هاشمی رفسنجانی در خاطراتش می گوید برادرم محمد که رئیس صدا و سیما بود به من زنگ زد و گفت چه کار کنیم؟ من در پاسخ تذکرات لازم را دادم و گفتم این بخش از سخنان را حذف کنید! آقای هاشمی رفسنجانی کسی است که سخنرانی قائم مقام رهبری را سانسور می کند. تحلیل بنده این است که حذف منتظری بیش از اینکه ناشی از تضاد ایشان با امام باشد ناشی از زاویه ایشان با آقای هاشمی رفسنجانی است. دهه 60 دهه راز آلودی است که هرگز بقدر کافی به آن پرداخته نشده است.

داوری با اشاره به ماجرای مک فارلین اظهار کرد: در ماجرای مک فارلین امام مذاکره را محدود می کنند به تجهیزات نظامی و گروگان ها اما هاشمی رفسنجانی توسط علی هاشمی علاوه بر این دو مساله، موضوع رابطه با آمریکا را در ماجرای مک فارلین پیگیری می کند.

اصولگرایان و اصلاح طلبان بال های چپ و راست الیگارشی هاشمی رفسنجانی هستند

داوری در نتیجه گیری این بخش از سخنانش تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی با برخورداری از چنین موقعیتی در نظام، الیگارشی مدنظر خود را شکل می دهد و راست و چپ قدیم و جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی امروز در واقع بال های این الیگارشی هستند.

این تئوریسین جریان احمدی نژاد اضافه کرد: الیگارشی هاشمی رفسنجانی در دوم خرداد ترک خورد و پس از آن وارد فضای اریستوکراسی شدیم. در سوم تیر 84 فضای اریستوکراسی نیز در هم شکست و وارد فضای دمکراسی و مردمسالاری شدیم.

داوری با اشاره به نامه مرحوم آذری قمی درباره رفتار هاشمی رفسنجانی با آیت الله مشکینی، رئیس وقت مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آقای آذری قمی تصریح می کند که هاشمی رفسنجانی در خلال بحث هایش به شخصیتی مثل آیت الله مشکینی که رئیس خبرگان است توهین می  کند. همین آقای هاشمی رفسنجانی وقتی 99 نفر از اعضای نهضت آزادی در نامه ای به وی پیشنهادهایی درباره اقتصاد مطرح می کند، 23 نفر از آنها را توسط آقای فلاحیان به زندان می اندازد از جمله مرحوم عزت الله سحابی. جالب آنکه وقتی نمایندگان مجلس از هاشمی رفسنجانی علت بازداشت مرحوم سحابی را می پرسند، وی می گوید رویش زیاد شده بود، دادم رویش را کم کنند! یعنی آقای هاشمی مخالفان سیاسی اش را با زندان تنظیم می کرده است.

نظر معاون فلاحیان درباره تمرد مصلحی

مدیر مسئول ماهنامه بررسی های اقتصادی با ذکر خاطره ای گفت: زمانی که مدیر عامل صندوق بازنشستگان مس بودم در جلسه ای با یکی از معاونان وزارت اطلاعات در زمان آقای هاشمی رفسنجانی هم صحبت شدم. ایشان به من گفت فلانی من احمدی نژاد را زیاد قبول ندارم اما او خیلی مظلوم است. گفتم چرا؟ گفت به خاطر همین تمرد مصلحی. بعد توضیح داد که در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی فسنجانی، وزارت اطلاعات رابطه یکی از معاونان وزارتخانه ای خدماتی را با گروهک تروریستی مجاهدین خلق کشف می کند. وقتی وزارت اطلاعات می خواهد برخورد کند، آقای فلاحیان می گوید بگذارید اول از همه از آقای هاشمی اجازه بگیریم. آقای هاشمی در پاسخ به آقای فلاحیان می گوید ما در آن وزارت خانه فعلا دچار مشکلیم. بگذارید آن معاون کارش را بکند، بعد از حل مشکل با او برخورد کنید. یعنی هاشمی رفسنجانی مانع از برخورد وزارت اطلاعات با عنصر مرتبط با گروهک های تروریستی می شود.

وی با بیان اینکه دو جریان عمده رسانه ای از دل همین الیگارشی آقای هاشمی رفسنجانی متولد می شوند، تصریح کرد: در یک دوره امثال اکبر گنجی و سعید حجاریان در روزنامه هایی مثل صبح امروز و خرداد تند ترین حملات را متوجه هاشمی رفسنجانی کردند تا جایی که وی عالیجناب سرخپوش نامیده شد. بنده معتقدم ترور سعید حجاریان اتفاقا هزینه این قبیل رفتار های او بود بر خلاف اینکه انگشت اتهام به سوی جاهای دیگر نشانه رفت.

قوچانی در مقالاتش هاشمی را نماینده الیگارشی می نامید

داوری با بیان اینکه نقش هاشمی رفسنجانی امروز به طور کامل عوض شده و او حالا یک عنصر بیرون از حاکمیت است، گفت: آقای قوچانی گفتند که آقای هاشمی رفسنجانی از گذشته خود درس گرفته و فقط به فکر توسعه اقتصادی نیست و به توسعه سیاسی و مدنی نیز معتقد شده است. اما واقعیت این است که توجه هاشمی به نهادهای مدنی ناشی از قرار گرفتنش در خارج از حاکمیت است نه اعتقادش به درستی این رفتار.

سرپرست مجتمع رسانه ای هما با بیان اینکه سخنانش درباره الیگارشی هاشمی رفسنجانی مستند به مقالات محمد قوچانی است، اظهار کرد: در سال 78 زمانی که هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شد، جناب قوچانی وی را نماینده الیگارشی نامید و دوستان ایشان به سختی بر هاشمی رفسنجانی می تازند.

احمدی نژاد به حرف قوچانی عملکرد کرد!

داوری در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به انتقاد قوچانی از دکتر احمدی نژاد و آنچه وی بی اعتقادی به رسانه و تنزل دادن آن به دیدار با مردم روستاها نامید، بخشی از مقاله قوچانی در سال 84 تحت عنوان «مرکز نشینی و توسعه سیاسی» را قرائت کرد که با تعجب محمد قوچانی مواجه شد. محمد قوچانی در این یادداشت به تمجید از توجه دکتر احمدی نژاد به نقاط پیرامونی و انتقاد از مرکز نشینی اصلاح طلبان پرداخته بود. وی در این یادداشت مرکز نشینی اصلاح طلبان را «بلیه» و تهدیدی علیه مردمسالاری عنوان کرده و به آن ها توصیه کرده بود در این مورد به الگوی احمدی نژاد توجه کنند. داوری پس از قرائت فراز هایی از یادداشت محمد قوچانی به شوخی به اوگفت: «آقای قوچانی! آقای احمدی نژاد که به توصیه های شما عمل کرده! از چه چیزی انتقاد می کنید؟» این مساله موجب خنده حضار و محمد قوچانی شد.

داوری در پاسخ به سوال قوچانی درباره اینکه چرا احمدی نژاد به نهادهای مدرن سیاسی نظیر حزب بی توجهی می کند، گفت: احمدی نژاد ضد حزب نیست، اما معتقد است برای متکامل تر شدن جامعه نیازمند زمینه سازی هستیم. یکی از انتقاداتی که من از زمان انجمن اسلامی دانشگاه تهران به اصلاح طلبان داشتم همین نگاه طبقاتی شان به مردم است. اصلاح طلبان وقتی از زن حرف می زنند، از زن طبقه متوسط شهری برخوردار حرف می زنند و سایر تیپ های زنانه در نگاهشان جایی ندارد. اصلا طبقات محروم و مستضعف را نمی بینند. وقتی از مردم حرف می زنند مردمشان از خیابان فاطمی شروع می شود تا شمال شهر.

عبدالرضا داوری بلافاصله گفت: البته جریان اصولگرایی که کلا از مردم آزاد است! این سخن داوری نیز با خنده حاضران مواجه شد.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد هیچ تعلقی به جریان اصولگرایی ندارد، خاطرنشان کرد: شاید بستری که احمدی نژاد در آن کار سیاسی می کرد بستر اصولگرایی بود اما گفتمان احمدی نژاد همواره از این جریان فاصله داشته اشت. احمدی نژاد تنها فردی است که 3 بار  تمام شهر ها و بسیاری از روستاهای کشور را از نزدیک دیده و سینه به سینه با مردم سخن گفته است. و این همان چیزی است اصولگرایان و اصلاح طلبان آن را پوپولیسم می نامند.

پیش بینی احمدی نژاد از انتخابات

مدیر مسئول ماهنامه بررسی های اقتصادی، احمدی نژاد را جامعه شناس تجربی نامید و با ذکر یک نمونه از تحلیل های اجتماعی دقیق رئیس جمهور سابق، خاطر نشان کرد: بنده اسفند ماه سال 91 به همراه جمعی از دوستان به دیدار آقای احمدی نژاد رفتم. آقای احمدی نژاد در ان دیدار گفت که اگر به نماینده جریان دولت اجازه حضور در انتخابات را ندهند، به طور قطع آقای هاشمی رفسنجانی یا شخص مورد حمایت او رئیس جمهور خواهد شد. این در حالی است که خود آقای هاشمی و آقای روحانی تا همین روزهای منتهی به انتخابات هم باورشان نمی شد پیروز شوند.

هنگامی که سخنان دکتر داوری در این بخش به پایان رسید، یکی از حاضران در مراسم که خود را از فعالان جبهه مشارکت معرفی کرد بر خلاف روند مناظره خواستار دفاع از هاشمی رفسنجانی و پاسخ دادن به دکتر داوری شد. این مساله با اعتراض حضار مواجه شد. یکی از حضار به او گفت: «این رفتار شما به این معنی است که آقای قوچانی قدرت دفاع از خودش را ندارد!» با این وجود دکتر داوری خواستار این شد که میکروفن در اختیار وی قرار بگیرد. این جوان اصلاح طلب تاکید کرد که سال 84 از هاشمی رفسنجانی متنفر بود اما امروز او را بسیار دوست دارد و در این سال ها به فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی توهین های زیادی شده است.

 قوچانی: احمدی نژاد و جریانش از انقلاب اسلامی منحرف هستند / من فرزند انقلابم

محمد قوچانی در سومین و آخرین بخش مناظره با اشاره به مناظره اخیرش با سید نظام الدین موسوی، مدیر عامل خبرگزاری فارس گفت: نمی دانم چرا با هر کس مناظره می کنم، انگار فرد دیگری است! وی با کنایه به عبدالرضا داوری که سابقه مدیریت صندوق بازنشستگان مس را در کارنامه دارد اظهار کرد: بنده حتی یک روز در هیچ نهاد حاکمیتی عضو هیات مدیره و مدیر نبوده ام و مدیر عامل مس هم نبوده ام با این وجود نمی توانم جمهوری اسلامی را محکوم به الیگارشی کنم، اقای داوری چطور این کار را می کند؟ جمهوری اسلامی حکومتی برآمده از انقلابی مردمی است. انقلاب اسلامی یک انقلاب مشروع است، شما چطور یک چنین حکومتی را نمی پذیرید؟ فرق ما و شما این است که ما انصاف را در برخوردها رعایت می کنیم اما شما نه. این رفتاری که شما در این مناظره انجام می دهید همان کاری است که احمدی نژاد استاد آن است. فقط خدا کند عاقبت من شبیه موسوی نشود!

احمدی نژاد از همه اپوزیسیون تر بود!

این روزنامه نگار شاخص اصلاح طلب افزود: احمدی نژاد به گونه ای با حاکمیت برخورد کرد که هیچ اپوزیسیونی آن طور عمل نمی کند. امروز اگر رضا پهلوی هم بیاید، با کاری که احمدی نژاد در یارانه ها کرده آنچنان به گل می نشیند که سلطنت طلب ها هم از او می برند!

وی ادامه داد: این روش شما منصفانه نیست. داوری های بنده تغییر نکرده است. آقای هاشمی در سال 78 با ورود به انتخابات مجلس اشتباه کرد و تلقی من این بود که او در برابر جریان مردم می ایستد. اما فرق هاشمی رفسنجانی با احمدی نژاد در این است که هاشمی تغییر کرده است. من زمانی فکر می کردم که اندیشه چپ مذهبی نجات بخش است اما امروز اقتصاد سیاسی را هم مهم می دانم. کاش آقای احمدی نژاد بقیه مقالات من را هم می خواند تا کمتر ضد حزب صحبت کند.

موسوی در زمین احمدی نژاد بازی کرد اما من در زمین داوری بازی نمی کنم

وی با تشبیه مناظره خودش با عبدالرضا داوری به مناظره میرحسین موسوی با دکتر احمدی نژاد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در آن مناظره آقای موسوی اشتباه کرد و در زمین آقای احمدی نژاد بازی کرد و در برابر حملات آقای احمدی نژاد به آقای هاشمی، از آقای هاشمی دفاع نکرد. اما من اینجا از آقای هاشمی دفاع می کنم.

قوچانی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی قطعا از مولفان جمهوری اسلامی است، اظهارکرد: هر چقدر از اقتدار ایشان بگوییم عیب ایشان را نگفته ایم و مایه افتخار است.

پیروزی در انتخابات 88 که افتخار ندارد

وی خطاب به عبدالرضا داوری گفت: هیچ افتخاری ندارد که آقای احمدی نژاد در انتخاباتی پیروز می شود که همه ان را زیر سوال برده اند. آقای هاشمی جزئی از جمهوری اسلامی است و روی تک تک اشارات تاریخی شما می شود بحث کرد.

وی درباره نقل قول عبدالرضا داوری از کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی درباره اجبار آیت الله مهدوی کنی به خودداری از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: جناب آقای خامنه ای در همان دوران مخالف آقای مهدوی بودند و می گفتند نمی شود هم رئیس جمهور و هم نخست وزیر روحانی باشند. البته برخی ها هم می گفتند که در جلسات خصوصی تر این طور مطرح می شد که به دلیل جایگاه آقای مهدوی در جامعه روحانیت مبارز طبیعتا دستور دادن به ایشان کار سختی است.

چرا احمدی نژاد رحیمی را انتخاب کرد؟

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی هر تصمیمی گرفته قطعا با اطلاع هیات موسس حزب جمهوری اسلامی بوده است، اظهار کرد: شما نمی توانید با یک گزاره تاریخی همه چیز را از چشم هاشمی ببینید. اگر این طور است پس چرا آقای احمدی نژاد در سال 79 مسئول ستاد انتخاباتی هاشمی می شود در نارمک؟ چرا استاندار هاشمی می شود؟ چرا سعی می کند وارد لیستی شود که هاشمی در آن حضور دارد؟ چرا معاون اولش را آقای رحیمی می گذارد که شما هم خیلی به ایشان علاقه مندید. مگر آقای رحیمی همان کسی نیست که در زمان استانداری اش وقتی آقای هاشمی می خواهد از کردستان بازدید کند، تراکتور ها را به صورتی می چیند که هاشمی از هواپیما «جمله زنده باد هاشمی رفسنجانی» را ببیند؟ من معتقدم هاشمی رفسنجانی جزو خوشفکرترین نیروهای انقلاب است که بارها کشور را نجات داده است.

هاشمی در انتخابات مجلس ششم بازی خورد

قوچانی درباره به هجمه های شدید اصلاح طلبان به هاشمی رفسنجانی در ماجرای انتخابات مجلس ششم اظهار کرد: آقای هاشمی رفسنجانی در سال 79 به نمایندگی از جریانی وارد انتخابات شد که به نظر من در نهایت در برابر رای مردم قرار می گرفت. من معتقدم هاشمی رفسنجانی در آن دوران بازی خورد و البته می دانم چه کسانی او را به صحنه آوردند. دوستان ما هم اشتباهاتی داشتند و در نتیجه تقابل درست شد.

وی با انتقاد از اظهارات داوری، تاکید کرد: اگر شما به عنوان یک حزب اللهی شناخته شوید، من به این صورت شناخته نمی شوم اما برای شما این طور قضاوت کردن عیب است که یک دوره تاریخی را که در راس آن امام (ره) قرار داشته اینطور زیر سوال ببرید.

سردبیر سابق روزنامه شرق افزود: امام (ره) در ماجرای مک فارلین کاملا در جریان بودند و کافی بود فقط یک کلام بگویند نه. شما حتما نامه امام به 8 نماینده ای که از دکتر ولایتی درباره مک فارلین سوال کرده اند را خوانده اید که ایشان در آنجا این 8 نفر را بدتر از اسرائیل می نامند.

احمدی نژاد انحراف از اصولگرایی نیست، انحراف از انقلاب اسلامی است

قوچانی با بیان اینکه از دکتر داوری به خاطر صراحتش تشکر می کنم، اظهار کرد: احمدی نژاد از فرصت برخورد نیروهای امنیتی با فعالان اصلاح طلب در سال 88 برای ایجاد انحراف استفاده کرد. اصولگرایان احمدی نژاد را انحراف از اصولگرایی می نامند اما من معتقدم که احمدی نژاد و جریانش انحراف از انقلاب اسلامی هستند.

وی با ذکر نام شهید دکتر حسن آیت خاطرنشان کرد: ما یک جریان داریم به نام جریان حسن آیت که در مقابل دولت مهندس موسوی که مورد تایید امام و شهید بهشتی است ایستادگی می کند. این جریان در آن مقطع به دنبال آن بود که اختلافات دوره مصدق و کاشانی را زنده کند و امام را در موضع آیت الله کاشانی قرار دهد اما امام با زیرکی خاصی متوجه این جریان انحرافی می شود. آوردن نام آیت برای یک دوره طولانی ممنوع بود اما از زمان سرکار آمدن احمدی نژاد برای او بزرگداشت می گیرند. این همان جریانی است که در ماجرای مک فارلین در برابر مهندس موسوی می ایستد. این حرف ها توهین به امام است.

در روزنامه ایران به موسوی گفتید جاسوس

قوچانی ادامه داد: رسما در روزنامه ایران و در قالب ویژه نامه های رمز عبور به میرحسین موسوی می گویند جاسوس چون قبل از انقلاب سال 56 یک سفر به آمریکا داشته است. این در حالی است که مقام رهبری با وجود اینکه معترض رفتارهای موسوی بوده اند هیچوقت از این الفاظ استفاده نکرده اند، آن هم برای فردی که امکان دفاع ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره احمدی نژاد کتابی منتشر می شود که در آن امام (ره) با حسن صباح مقایسه می شود و این یعنی توهین به امام (ره). احمد کاشانی که شما در روزنامه ایران با او مصاحبه می کنید در سال 60 به چه اتهامی بازداشت شده است؟ به اتهام اختلاف افکنی بین سپاه و ارتش به علت وابستگی به انجمن حجتیه. شما روی موجی سوار می شوید که به ضرر خودتان و به ضرر کشور است.

آقای احمدی نژاد کسی است که دوستانش هم از او انتقاد می کنند

قوچانی با بیان اینکه ما هر انتقادی که داشته باشیم، اصل انقلاب را زیر سوال نمی بریم، گفت: من فرزند این انقلاب هستم. شما چرا امروز از آیت الله منتظری دفاع می کنید؟ چرا امروز از دمکراسی دفاع می کنید؟ بیشترین انتقادات از هاشمی رفسنجانی شده و من 2 جلد کتاب در نقد او نوشته ام با این وجود به شورای مرکزی حزب کارگزارن که نزدیک به ایشان است دعوت می شوم. اما آیا می شود از دیگران هم انتقاد کرد؟ البته منظورم آقای احمدی نژاد نیست چون آقای احمدی نژاد کسی است که دوستانش هم از او انتقاد می کنند.

آقای هاشمی را استوانه نظام می دانم

وی با رد سخن عبدالرضا داوری که هاشمی رفسنجانی را خارج از حاکمیت توصیف کرده بود، گفت: امروز فرد مورد حمایت آقای هاشمی رئیس جمهور است، پس چطور او خارج از حاکمیت است. البته آقای هاشمی رفسنجانی در 10 سال گذشته از حاکمیت فاصله گرفت چون به توصیه های ایشان توجه نمی شد و حتی نماز جمعه اش را نیز تحمل نمی کردند. ما امروز از هاشمی رفسنجانی دفاع می کنیم که در برابر مردم خاضع و فروتن است و دیگر معتقد نیست که توسعه سیاسی فاقد اهمیت است. من آقای هاشمی را استوانه این نظام می دانم.

قوچانی در واکنش به راز آلود توصیف شدن دهه 60 توسط داوری خاطرنشان کرد: شما در دهه 60 کجا بودید که امروز انتقاد می کنید؟ جریان شما و آقای احمدی نژاد کجا بودند؟ آقای احمدی نژاد که آن زمان طرفدار تسخیر سفارت شوروی بود!

وی اضافه کرد: عوام گرایی احمدی نژاد خطر بزرگی است. دروغ گویی هم خطرناک است. پوپولیسم یعنی مطابق با موج مردم حرکت کردن. یعنی همین که مردم هر جا را می بینند می گویند این مال هاشمی رفسنجانی است! البته بنده هم نسبت به فرزندان هاشمی رفسنجانی نقد دارم و معتقدم معنی ندارد که یک جوان 25 ساله بشود مشاور وزیر جهاد کشاورزی.

جریان احمدی نژاد روحانیت ستیز است / توطئه ای در کار است

قوچانی با ابراز تاسف از اینکه در کشور فضای روحانیت ستیزی بوجود آمده، گفت: از آنجایی که بعد از انقلاب بسیاری از مناصب و قدرت سیاسی و اقتصادی در اختیار روحانیون قرار گرفت، تا حدودی این مساله طبیعی است اما این وضعیت بسیار تشدید شده است. البته بنده می بینم که به تدریج مناصب از روحانیون به نظامی ها می رسد و در خلال چنین روندی افزایش فضای روحانیت ستیزی را یک توطئه می دانم برای پنهان کردن برخی اتفاقات پشت پرده.

وی با متهم کردن احمدی نژاد و حامیانش به روحانیت ستیزی خاطرنشان کرد: مگر از نظر شما همه روحانیون مشکل دارند؟

از جاهایی و افرادی مهمتر از هاشمی رفسنجانی با موسوی برای حضور در انتخابات تماس گرفته شد

قوچانی در واکنش به اظهارات داوری درباره اینکه بودن میرحسین موسوی تحت کنترل هاشمی رفسنجانی است، اظهار کرد: آیا میرحسین موسوی با هدایت هاشمی رفسنجانی کاندیدا شد؟ آیا از جاهایی و افرادی مهمتر از هاشمی رفسنجانی با او تماس گرفته نشد برای کاندیداتوری؟ موسوی در سال 88 نامزد کلیه عقلایی بود از چپ و راست که معتقد بودند احمدی نزاد مسیر بدی را طی می کند. آقای هاشمی مجبور به دفاع از موسوی بود و دفاع او از موسوی حاصل جبر زمانه بود. موسوی در برابر احمدی نژاد هیچ دفاعی از هاشمی رفسنجانی نکرد چون به او انتقاد داشت و اگر رئیس جمهور می شد فاصله اش با هاشمی رفسنجانی از فاصله حسن روحانی با هاشمی رفسنجانی بیشتر بود.

چرا احمدی نژاد از حق موسوی دفاع نکرد؟

سردبیر ماهنامه مهرنامه خطاب به داوری گفت: خیلی خوشحال می شوم که شما مقداری از این حرف بزنید که احمدی نژاد از حق موسوی و کروبی دفاع  نکرد؟ البته من شنیدم که 2 نامه برای تعیین تکلیف این دو نفر نوشته اما این کافی نیست. چرا آقای احمدی نژاد به مردم گفت خس و خاشاک؟ شما چطور از کیهان انتقاد می کنید در حالی که سردبیرش وزیر دولت شما شد و شما به مدیر مسئولش جایزه منتقد منصف را دادید؟ شما چطور از دمکراسی حرف می زنید در حالی که خبرگزاری فارس شب انتخابات آقای احمدی نژاد را برنده اعلام کرد؟ البته رفتار آقای موسوی هم که قبل از اعلام نتایج خود را پیروز اعلام کرد شاید قابل نقد باشد، من به مجموعه رفتارهای اصلاح طلبان از جمله خودم در سال 88 نقد دارم. چرا اکثریت شورای نگهبان سال 88 از شما حمایت کردند اما بعد شما را منحرف نامیدند، آیا این محصول بهم خوردن یک معامله بوده است؟ شما نمی توانید خودتان را از اصولگرایان جدا کنید. مهم نیست که شما خودتان را اصولگرا نمی دانید مهم این است که من به عنوان ناظر شما را اصولگرا می بینم.

داوری: احمدی نژاد نه اسلام منهای روحانیت را قبول دارد نه روحانیت منهای اسلام را
دکتر عبدالرضا داوری در سخنانش با بیان اینکه احمدی نژاد در مناظره 88 تنها چند سوال از فرزندان هاشمی رفسنجانی پرسید اما این سوالات تا امروز بی پاسخ مانده است، گفت: من آقای قوچانی را به مطالعه متن سخنرانی آقای احمدی نزاد دعوت می کنم. شب 22 خرداد یک گروه 300، 400 نفره در برابر وزارت کشور تجمع می کنند و اخلال را کلید می زنند. آقای احمدی نژاد یک روز قبل از راهپیمایی 25 بهمن در میدان ولی عصر (عج) سخنرانی می کند و می گوید 40 میلیون نفر از مردم ایران در جشن بزرگ انتخابات شرکت کردند، و این گوشه و کنار خس و خاشاکی هم می خواهند این پیروزی ملی را بهم بزنند که اشاره ای است به آن تجمع در برابر وزارت کشور. من فکر می کنم خوب نباشد که رسانه های شما پس آن فضا را بهم بریزند و به دروغ بگویند که احمدی نژاد 13 میلیون رای دهنده به میرحسین موسوی را خس و خاشاک نامید. خوب نیست که یک امپراتوری رسانه ای این طور عمل کند.

مخالف هاشمی دشمن پیغمبر (ص) است

وی در پاسخ به اتهام محمد قوچانی به جریان احمدی نژاد مبنی بر ضدیت با انقلاب اسلامی گفت: جناب قوچانی کسی با انقلاب اسلامی مشکل ندارد اما ما منتقد ساخت حقیقی نظام هستیم که معمار آن آقای هاشمی رفسنجانی است. ما منتقد اشرافیت بروکراتیکی هستیم که آقای هاشمی از سال 68 تا 76 و آقای خاتمی از سال 76 تا 84 آن را تقویت کرد و این را انحراف از انقلاب اسلامی می دانیم.

داوری با بیان اینکه روزگاری در نماز جمعه می گفتند مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است و مخالفت با او همتراز کفر و شرک بود، خاظرنشان کرد: من مطمئن هستم که هاشمی رفسنجانی هیچ تغییری نکرده است و اگر باز هم به شرایط قبلی بازگردد همان رفتارهای قبلی را تکرار می کند.

هاشمی می گوید استانداران خاتمی به نفع احمدی نژاد تقلب کردند

سرپرست مجتمع رسانه ای هما با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی هیچگاه رای مردم در سال 84 به دکتر احمدی نژاد را به رسمیت نشانخت، اظهار کرد: آقای هاشمی رفسنجانی اخیرا گفت که استانداران دولت آقای خاتمی در سال 84 به نفع احمدی نژاد در انتخابات تقلب کردند. ایشان رای مردم را زمانی محترم می داند که به خود ایشان یا یکی از اطرافیانشان تعلق بگیرد در این غیر این صورت معتقدند که یا تقلب شده یا مردم نمی فهمند.

وی با استناد به کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی افزود: در سال 72 آقای هاشمی رفسنجانی پس آنکه آرائش در انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دوره قبل با ریزش بیش از 45 درصد روبرو می شود، در نماز جمعه خطبه می خواند و مردمی را که به ایشان رای نداده اند به نوه خردسالش تشبیه می کند که گاهی انتقاد می کند! یعنی مردم را بچه صغیر می نامد!

احمدی نژاد تیم رجانیوز را از روزنامه ایران برکنار کرد

وی در واکنش به اشاره قوچانی درباره روزنامه ایران و ویژه نامه های رمز عبور خاطرنشان کرد: آنچه شما اشاره کردید هیچوقت حرف آقای احمدی نژاد نبوده است بلکه این ها محصول عملکرد تیم رجانیوز در روزنامه ایران است که آقای احمدی نژاد آن ها را کنار گذاشت و آن ها نیز وی را منحرف نامیدند.

حمایت احمدی نژاد از تسخیر سفارت شوروی دروغ بزرگ است

داوری در ادامه از قوچانی پرسید: آیا به نظر شما احمدی نژادی که پس از 34 سال جرئت می کند از دکتر حسین فاطمی و همسر ایشان تقدیر کند در گفتمان آیت الله کاشانی می گنجد؟ چطور احمدی نژاد را به مظفر بقایی می چسبانید؟ بنده شخصا از احمدی نژاد پرسیدم آیا اینکه می گویند شما طرفدار تسخیر سفارت شوروی بودید حقیقت دارد؟ آقا احمدی نژاد قویا این را تکذیب کرد. حمایت احمدی نژاد از تسخیر سفارت شوروی یک دروغ بزرگ است که امثال آقای میردامادی آن را ترویج دادند. آن کسی که در ماجرای تسخیر سفارت دروغ گفت جناب آقای موسوی خوئینی هاست و آقای ابراهیم اصغرزاده هم اخیرا در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد تصریح کرده است که آقای موسوی خوئینی ها به دانشجویان دروغ گفت که امام راضی است و شما بروید سفارت را بگیرید. چرا احمدی نژاد در جمع تحکیم وحدت مخالف تسخیر سفارت آمریکا بود؟ چون موسوی خوئینی ها دروغ گفته بود. احمدی نژاد مدافع دولت موقت بود و می گفت اول تکلیف این دولت را باید مشخص کرد. اگر دولت مستقر قانونی است پس چرا می خواهید کار غیر قانونی انجام دهید؟ این کار تعرض به دولت مشروع و قانونی جمهوری اسلامی است.

مدیر مسئول ماهنامه بررسی های اقتصادی خطاب به قوچانی گفت: چرا می خواهید ما را روحانیت ستیز معرفی کنید؟ احمدی نژاد می گوید ما نه موافق اسلام منهای روحانیت هستیم و نه موافق روحانیت منهای اسلام. طی 34 سال گذشته برخی از روحانیون در پی کسب قدرت و ثروت بودند. ما با این لایه از روحانیت مخالفیم.

بسیاری از اعضای باند مظفر بقایی نظیر عبدالله جاسبی زیر عبای آقای هاشمی رشد کرده اند

وی درباره نظر احمدی نژاد درباره حصر موسوی و کروبی گفت: اگر مساله حصر در اختیار رئیس جمهور است پس چرا آقای روحانی این مساله را حل نمی کند؟ مشخص است که رئیس جمهور تصمیم گیر نیست. البته بنده معتقدم که آقای روحانی اساسا با رفع حصر مخالف است و آن را به ضرر خود می داند. احمدی نژاد 2 بار در شورای عالی امنیت ملی در این باره صحبت کرد و نامه نوشت. چون حصر کار درستی نیست، نمی شود تا ابد استخوان لای زخم گذاشت، اگر جرمی اتفاق افتاده باید محاکمه کرد.

داوری با بیان اینکه جاسوس خواندن افراد بدون سند و مدرک کار مردودی است، گفت: من معتقدم که آقای موسوی خود را مدیون هاشمی رفسنجانی می داند. وقتی انقلاب می شود اقای موسوی 37 سال سن دارد و آقای هاشمی رفسنجانی است به او کمک می کند. آقای موسوی سال 56 به استخدام هیات علمی دانشگاه ملی در می آید. خب همه می دانیم وقتی فردی قرار است در هیات علمی دانشگاه استخدام شود، باید از دستگاه های امنیتی حکومت استعلام شود. درباره آقای موسوی، ساواک طی استعلامی ایشان را تایید و جذبشان را بلامانع اعلام می کند. البته اشکالی هم ندارد چون ایشان هیچ مبارزه علنی انجام نمی داد و قبل از انقلاب تنها 2 نمایشگاه نقاشی با نام مستعار حسین رهجو برگزار کرده بود.

وی با انتقاد از اتهام زنی قوچانی به جریان احمدی نژاد اظهار کرد: شما در حالی احمدی نژاد را به مظفر بقایی منتسب می کنید که بسیاری از اعضای باند مظفر بقایی نظیر عبدالله جاسبی زیر عبای آقای هاشمی رشد کرده اند. آقای هاشمی رفسنجانی همین امروز هم اعتقاد ندارند که مظفر بقایی آمریکایی بود.

داوری افزود: احمدی نژاد به صراحت گفت که اگر از بعضی از چهره ها در دولت استفاده نمی کرد، ظرف 6 ماه کار دولتش تمام می شد.

وی درباره اتهام قوچانی به جریان احمدی نژاد مبنی بر انحراف از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این قبیل ادعاها مستند نیست و از جنس همان حرف هایی است که اصولگرایان به احمدی نزاد نسبت دادند. البته مبدع کلید واژه جریان انحرافی آقای هاشمی رفسنجانی است. اما بدانید که احمدی نژاد از هاشمی رفسنجانی، از اصولگرایان و از کسانی که در مقابل منافع ملت ایستاده اند انحراف دارد. ما بر اساس آنچه از رهبر معظم انقلاب شنیدیم احمدی نژاد زنده کننده گفتمان انقلاب اسلامی است.

 
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی