ایثار

شهادت هنر مردان خداست

ایثار

شهادت هنر مردان خداست

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۹۵، ۰۹:۵۹ - solmaz
    :(
پیوندها

واکاوی درد دل های اخیر فرهنگی مقام معظم رهبری

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۰۰ ب.ظ

روز پنجشنبه مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان رهبری سخنان مهمی ایراد فرمودند . فرمایشات وزینی که وزن آن را به جهت ایراد این سخنان در اعضاء مجلس خبرگان رهبری که جمع مهمی از علماء و بزرگان نظام جمهوری اسلامی ایران در آن حضور دارند بیشتر می شد . ایشان در این فرمایشات 12 وظیفه مهم را برای مسئولان کشور برشمردند که یکی از این وظایف را " توجه به فرهنگ دینی و انقلابی " عنوان کردند .
امام خامنه ای (مدظله العالی ) در صحبت های خود در خصوص مسائل فرهنگی کشور تأکید کردند: من هم از مسائل فرهنگی نگرانم و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان سهیم هستم.
ایشان در ادامه با خطاب قرار دادن خود "دولت یازدهم" گفتند : دولت محترم باید به این موضوع توجه کند و مسئولان فرهنگی نیز باید توجه داشته باشند که چه می کنند، زیرا در مسائل فرهنگی نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد. اگر چنانچه یک رخنه‌ى فرهنگى به‌وجود آمد، مثل رخنه‌هاى اقتصادى نیست که بشود [آن را] جمع کرد، پول جمع کرد یا سبد کالا داد یا یارانه‌ى نقدى داد؛ این‌جورى نیست، به این آسانى دیگر قابل ترمیم نخواهد بود، مشکلات زیادى دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای ( مدظله العالی ) در ادامه  با اشاره به کثرت جوانان مؤمن و انقلابی در عرصه فرهنگ و دیگر عرصه ها، تأکید کردند: افرادى که نسبت به این جوانها با چشم بدبینى نگاه میکنند یا مردم را بدبین میکنند، خدمت نمیکنند به کشور؛ به استقلال کشور، به پیشرفت کشور، به انقلاب اسلامى خدمت نمیکنند. این جوانها را باید حفظ کرد، باید از اینها قدردانى کرد، امروز هم بحمدالله کم نیستند و زیادند. [نباید] با عناوین گوناگونى بخواهیم این جوانهاى مؤمن را طَرد کنیم و منزوى کنیم؛ که البته منزوى هم نمیشوند؛ آن جوانهاى مؤمنِ پرانگیزه، با این حرفها منزوى نمیشوند اینها؛ لکن خب، ما باید قدر اینها را بدانیم.
سخنان صریح و شفاف مقام معظم رهبری در خصوص نگرانی درباره  مسائل فرهنگی کشور حجت را برای تمام مسئولان فرهنگی کشور و مخصوصا دولت یازدهم روشن کرد .
در اولین واکنش دولت یازدهم به این سخنان بیانیه لبیک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنان مقام معظم رهبری صادر شد که جای تقدیر و ستایش را دارد .
از آنجا که سیره مقام معظم رهبری ابتدا تذکر شفاهی و مستقیم به مسئولان و در صورت عمل نشدن ارائه کردن مشکلات و درددل ها در نطق های عمومی است مشخص شد که مخاطب مستقیم سخنان رهبری متوجه شده که ایشان در خصوص مسائل فرهنگی با هیچ کس تعارف ندارند و می بایست در این زمینه در سیاست ها تجدید نظر صورت گیرد .
اما نکته ای که از فرمایشات مقام معظم رهبری برمی آید  این است که ایشان به صورت صریح در صحبت های خود به وظیفه دولت اشاره کردند و گفتند :  " دولت محترم باید به این موضوع توجه کند و مسئولان فرهنگی نیز باید توجه داشته باشند که چه می کنند، زیرا در مسائل فرهنگی نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد. "
ایشان بلافاصله با پیش کشیدن واژه ای به نام "رخنه فرهنگی " که در فرمایشات سابق ایشان کمتر وجود داشته است نشان می دهند که جدیدا در عرصه فرهنگ کشور اتفاقات ناخوشایندی می افتد که سعی دارد با ایجاد سوراخ هایی  از داخل کشتی عظیم فرهنگ ناب انقلاب اسلامی ،  آن را نابود سازد . مشخص است  این رخنه ها و  سوراخ ها شاید با تحریک خارجی صورت گرفته ولی با بی مسئولیتی مسئولان فرهنگی از داخل وارد می شود .
ایشان در ادامه با مقایسه مقوله اقتصادی و فرهنگی و با آوردن مثال و مصداق عینی آن یادآور می شوند که " اگر چنانچه یک رخنه‌ى فرهنگى به‌وجود آمد، مثل رخنه‌هاى اقتصادى نیست که بشود [آن را] جمع کرد، پول جمع کرد یا سبد کالا داد یا یارانه‌ى نقدى داد . "
مثال سبد کالای مقام معظم رهبری  که یکی از برنامه های اخیر دولت یازدهم در خصوص مسائل اقتصادی کشور است نشان می دهد اولا اهمیت مسئله فرهنگی در نظر دولتمردان و رسانه ها به اندازه مسئله اقتصادی نبوده و می بایست بیشتر از این به بحث فرهنگی توجه شود . ثانیا از آنجا که بحث سبدکالا مستقیما توسط خود دولت برنامه ریزی و اجرا شده است در خصوص بحث رخنه فرهنگی و مسئله فرهنگی خطاب مستقیم مقام معظم رهبری خود دولت یازدهم می باشد
ایشان در ادامه  به حضور جوانان انقلابی و مؤمن در عرصه فرهنگ اشاره می کنند که گوئی کسانی قصد دارند با این جوانان با چشم بدبینی نگاه کنند و با حالت عتاب گونه فرمودند : "افرادى که نسبت به این جوانها با چشم بدبینى نگاه میکنند یا مردم را بدبین میکنند، خدمت نمیکنند به کشور؛ به استقلال کشور، به پیشرفت کشور، به انقلاب اسلامى خدمت نمیکنند "
مقام معظم رهبری در ادامه فرمایشات خود به نوعی به برچسب زدن به همین جوانان انقلابی و مؤمن که این روزها در فضای رسانه ای کشور باب شده اشاره می کنند و می فرمایند : . [نباید] با عناوین گوناگونى بخواهیم این جوانهاى مؤمن را طَرد کنیم و منزوى کنیم؛ که البته منزوى هم نمیشوند؛ آن جوانهاى مؤمنِ پرانگیزه، با این حرفها منزوى نمیشوند .
نکته دقیق فرمایشات مقام معظم رهبری وقتی مشخص می شود که این روزها می بینیم که فضای مطبوعات و رسانه های کشور جولانگاه رسانه ها و افرادی شده که با اسلام ، انقلاب ، امام (ره) و سیره ایشان مشکل اساسی  وریشه ای دارند که افتضاحات  عینی آن را در روزنامه بهار و آسمان مشاهده کردیم و اتفاقا رسانه ها و مطبوعاتی که به روال قبل سعی در تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و اطلاع رسانی شفاف و ترویج فرهنگ ناب اسلام انقلابی دارند به برچسب هائی  با عنوان " افراطی " و ... کنار زده می شوند یا شدیدا تحت فشار هستند .
به هرحال فرمایشات مقام معظم رهبری در انظار عمومی ملت ایران حجت را  بر تمام مسئولان فرهنگی کشور و استان تمام کرده و مردم منتظر تحقق عینی  تذکرات و برطرف کردن نگرانی های ایشان هستند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی