ایثار

شهادت هنر مردان خداست

ایثار

شهادت هنر مردان خداست

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۹۵، ۰۹:۵۹ - solmaz
    :(
پیوندها
با اشاره به اینکه دانشجو باید نسبت به روندی که در حوزه فردی و اجتماعی شکل می گیرد اطلاع و آگاهی لازم داشته باشد گفت: اگر ما نتوانیم به گذشته خودمان و موقعیت آینده نگاه روشن داشته باشیم دشمنان نسبت به این موضوع وارد عمل خواهند شد.
وی افزود: اگر ما ندانیم چه پیشینه ای داشته ایم شاهد خواهیم بود کسانی که در این مملکت قراردادهای استعماری در زمان قاجار و پهلوی به این ملت تحمیل می کردند و نیز با کودتای نظامی رژیم استبدادی را روی کار می آوردند مدعی آزادی در این کشور خواهند شد.
جلیلی با بیان اینکه اهمیت دارد دانشجوی ما بداند چه پیشینه ای در کشور وجود دارد ادامه داد: دشمن امروز به شدت از داشتن آرمان ملت ما نگران است زیرا می داند آرمانهای یک ملت اهداف عملیاتی آن ملت است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه وقتی می تواند نقش خود را ایفا کند که بداند در چه موقعیتی است و می خواهد به چه سمت و سویی برود افزود: افتخار حرکت دانشجویی در این کشور این بوده که به موقع پیش بینی و به موقع اقدام کرده و مانع از آنچه دشمن قصد تحقق آن را داشته، شده است.
استاد دانشگاه امام صادق با اشاره به اینکه دانشجو مدافع حقوق یک ملت بوده است ادامه داد: وقتی انقلاب پیروز شد دانشجو فهمید که برای ادامه پیدا کردن حرکت آزادی خواهانه باید علیه دشمن اصلی که آرمان ملت را هدف قرارداده مبارزه کند و تنها با بیرون کردن یک نوکر استبدادی این کار انجام نخواهد شد. همین شد که در سال 58 دانشجویان لانه جاسوسی را هدف قرار دادند.
رئیس سابق تیم مذاکره کننده با 1+5 گفت: وقتی کسانی می خواستند آرا مردم را نادیده گرفته و با عربده کشی خیابانی اهداف ملت را هدف قرار دهند دانشجویان آمدند و اجازه ندادند آرا مردم وتو شود، چه در سال 76چه در سال 80 چه در سال 84 چه در سال 88 و چه در سال 92 دانشجو مدافع آرا مردم بود.
جلیلی خاطر نشان کرد: این هوشیاری ملت ما و دانشجوی ما را نشان داد که اجازه ندادند گروهی با دیکتاتوری مدرن آرا مردم را از بین ببرند.
وی گفت: در سفر اخیر خانم اشتون به کشورمان به او گفتم شما می دانید با مورفی اختلاف داشتیم اما عقاید شما به وی نزدیک بود حال آیا اگر مردمی با سازوکار دموکراسی نتیجه ای را حاصل کنند کسانی می توانند بگویند ما این سازوکار را نمی پذیریم باید عوض شود!؟
جلیلی گفت: زمانی که تمامیت ارضی کشور مورد حمله دشمنان قرار گرفت از همین دانشگاه امیر کبیر بیشترین حضور را در جنگ تحمیلی داشتند. که البته این فقط در دفاع مقدس خلاصه نشده و در موضوع هسته ای هم اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: کسانی که نظام جمهوری اسلامی را که مبتنی بر آرا ملت است توتالیتر می خوانند خواسته شان این است که ملت ایران آزادی بیان آزادی انتخاب و آزادی تحقیقاتی علمی نداشته باشند.
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: کشورهایی که می خواهند آزادی را از ملت ایران بگیرند باید ناراحت باشند از دانشگاهی که در این عرصه وارد شده و افرادی مانند شهید رضایی نژاد، احمدی روشن، شهریاری و ... را تقدیم کرده است.
جلیلی گفت: اسلامیت نظام و ولایت فقیه اجازه نمی دهد کسانی با دیکتاتوری آرای ملت را وتو کنند و از آرا و انتخاب مردم دفاع می کند همان نظام با تمام ظرفیت پشتیبان دانشگاه است.
وی افزود: دانشگاه ما امروز می خواهد تحقیقات علمی داشته باشد که دشمنان و مستکبران مانع آن هستند اما نظام اسلامی مبتنی بر آرا مردم و ملت با همه وجود پشت سر تحقیقات علمی ایستاده است.
جلیلی خاطر نشان کرد: موضوع هسته ای پشتیبانی نظام از آزادی دانشگاه است. و این مساله دشمن ما را نگران کرده.
وی با اشاره به اینکه آنها از گردش یک سانتیرفیوژ نگران هستند که چون درک کردند که شکل گیری یک تمدن نوین در حال انجام است ادامه داد: نظام ما توانست در برابر نوکر همه قدرتها بایستد و نه تنها خرمشهر آزاد شد بلکه به دنبال آن جنوب لبنان هم آزاد شد.
وی افزود: آنها نگران هستند که با وحدت حول ارزشهای اسلامی ملت ایران به سوی یک حرکت بزرگتر و تمدن اسلامی حرکت کنند. مایه نگرانی آنهاست.
جلیلی ادامه داد: جریان تحجر تکفیری و مدرنیته متحجر می خواهد مانع پیشرفت کشور ما شود اما ملت ما به خوبی پیوند این دو را شناخته است.
وی با بیان اینکه متحجرین و مدرنیته متحجر حامی تروریسم علیه آزادی ملتها شده اند ادامه داد: امروز آمده اند و حتی حاضرند در این مسیر آبروی نداشته خود را حراج کنند.
وی با اشاره به اینکه ملت ما امروز یک الگوی جدید را محقق کرده و نه تنها مقاومت بلکه توانسته به پیشرفت دست پیدا کنند افزود: اگر امروز چنین موفقیتهایی را داریم آن را مدیون وحدت و آرمانهای بزرگ و هدف گذاری های بزرگ هستیم.
جلیلی با اشاره به اینکه دشمن وقتی حرف از گزینه نظامی می زند چیزی ندارد که روی میز بگذارد افزود: دشمن هر چه داشت با زبان زور به کار گرفت، 8 سال دفاع مقدس گزینه نظامی علیه ملت بود که روی میز قرار گرفت و از ملت تو دهنی خورد، 35 سال مقاومت ملت در برابر تحریمها صورت گرفت آنها حتی تراکنش بانکی یک ملت را نمی توانند تحمل کنند و می گویند باید تحت مراقبت باشند.
رئیس پیشین تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: آنها نگران هستند که ملت ما بتواند همانطور که در عرصه هسته ای عمل کرد در زمینه کشاورزی، اقتصاد و صنعت هم عمل کند از این رو بهترین راه برای آنها این است که زبانها را خفه کنند و حرف همان دیکتاتوری باشد که آمریکا می گوید.
جلیلی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه یک قرارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی است و می تواند در این عرصه موتور محرک جامعه بوده و حماسه بزرگ اقتصادی را بیافریند خاطر نشان کرد: دانشگاه ما به عنوان بزرگترین قرارگاه اقتصاد مقاومتی باید علمی که درد محرومان جامعه راحل کرده و گره از بسیاری از مسائل را بازی می کند را در دانشگاه شکل دهد.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی