ایثار

شهادت هنر مردان خداست

ایثار

شهادت هنر مردان خداست

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۹۵، ۰۹:۵۹ - solmaz
    :(
پیوندها

در«دشت سبز»دیمونا چه می‌گذرد

دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۹ ب.ظ

در«دشت سبز»دیمونا چه می‌گذرد
در آزمایش هایی که اسرائیل تحت عنوان «دشت سبز» انجام داده، از 20 بمب انفجاری استفاده کرده که وزن هریک از آنها بین 250 گرم تا 25 کیلوگرم بوده و دارای ماده رادیو اکتیو تکنسیوم M99 بوده که از آن در صنایع پزشکی استفاده می شود.
ارتباط آزمایش هسته‌ای اسرائیل و مذاکرات ایران و 5+1/ در «دشت سبز» دیمونا چه می‌گذرد/‌آماده انتشار
گروه بین‌الملل مشرق - به نظر می رسد، هم جهان عرب و هم جهان غرب تصمیم گرفته اند، در برابر آزمایش های هسته ای که رژیم صهیونیستی برای بررسی قدرت تخریبی و آثار و زیان های بمب رادیولوژی انجام می دهد، سکوت اختیار کنند. این موضوعی است که روزنامه صهیونیستی و چپگرای «هاآرتص» در گزارشی به آن اشاره می کند و می نویسد: تل آویو در چارچوب طرح موسوم به «دشت سبز» که چهار سال است، به اجرا گذاشته می شود، در حال انجام سلسله آزمایش‌هایی است تا آثار و پیامدهای بمب رادیولوژی بررسی کند. هاآرتص می افزاید: این آزمایش‌ها توسط پژوهشگران رآکتور هسته‌ای «دیمونا» در جنوب سرزمین های اشغالی در حال انجام است و کشورهای غربی به دقت و وسواس بسیار نتایج این آزمایش‌ها را دنبال می کنند، به ویژه آنکه این آزمایش‌ها هم اکنون با گفتگوهای هسته‌ای گروه 1+5 با ایران هم زمان شده است. هشدار هسته‌ای به نوشته این روزنامه صهیونیستی، تل آویو در قبال این خبرها هیچ واکنشی از خود نشان نداده و نه آن را تایید و نه نفی کرده است. اما سکوت در قبال افشای این امر باب سناریوهای دیگر درباره ماهیت و واقعیت نهفته در پس این تحقیقات را گشوده است. در این بین کارشناسان امور بین‌الملل آزمایش‌های اسرائیل در زمینه بمب رادیولوژی طی چهار سال گذشته را هشدار هسته ای تل آویو به همسایگانش در منطقه و به نوعی نمایش قدرت این رژیم و امکان استفاده از آن در صورت مقابله با خطری دانسته اند که ممکن است، در آینده موجودیت این رژیم را در منطقه تهدید کند. هاآرتص به نقل از دانشمندانی که در این آزمایش های هسته ای مشارکت داشتند، نوشت که آزمایش ها در راستای اهداف دفاعی!! بوده اند.
 
ارتباط آزمایش هسته‌ای اسرائیل و مذاکرات ایران و 5+1/ در «دشت سبز» دیمونا چه می‌گذرد/‌آماده انتشار
هشدار به کشورهای عربی «مُردخای کیدار»، عضو مرکز مطالعات راهبردی «بگین» وابسته به دانشگاه بار ایلان رژیم صهیونیستی ادعا می کند که تل آویو هیچ انگیزه ای برای مدرنیزه کردن سلاح های هسته ای و اتمی خود ندارد.
کیدار در این خصوص نه مطالب هاآرتص را تایید و نه تکذیب می کند، اما می گوید: تغییری در سیاست 50 ساله هسته ای اسرائیل صورت نگرفته است، به همین دلیل هر اقدامی که برای مقابله با خطرهای احتمالی آتی که لازم باشد، انجام می شود. کیدار که به نزدیک بودنش به محافل امنیتی صهیونیستی معروف است، در ادامه تلاش می کند، گزارش منتشر شده از سوی روزنامه هاآرتص را اینگونه توجیه کند که توافق هسته ای با ایران تملک هر نوع سلاحی برای اسرائیل را مجاز می کند. اگرچه تلاش می شود، از این تجارب در راه مسالمت آمیز استفاده شود!!
اما کیدار در پایان سخنانش به این نکته نیز اشاره می کند که این آزمایش ها جامعه بین المللی را نگران می کند و بیش از همه کشورهای عربی را. صحرای سینا و بلندی های جولان «منصور عبد الوهاب»، استاد پژوهش های صهیونیستی و رئیس بخش زبان عبری دانشکده زبان های دانشگاه عین الشمس مصر به این نکته اشاره می کند که اقدام اسرائیل در آزمایش بمب های رادیولوژی را باید به نوعی عرض اندام و نمایش قدرت این رژیم شمرد. اما باید دانست که تل آویو توان استفاده از این سلاح ها را در منطقه ندارد، چون به خوبی می داند که بخشی از بازتاب ها و آثار برجای مانده از این سلاح ها دامان خود او را خواهد گرفت.
عبد الوهاب می افزاید: اینکه اسرائیل جنوب سرزمین های اشغالی را برای تاسیس رآکتور هسته ای دیمونا انتخاب کرده، تصادفی نبوده است، چون به خوبی می داند، هرگونه بازتاب و آثار برجای مانده از آزمایش های هسته ای بر سراسر منطقه تاثیر می گذارد و در این بین حساسیت بسیاری بر مناطقی مانند صحرای سینا و بلندی های جولان و اردن از سوی این رژیم مشاهده می شود.
ارتباط آزمایش هسته‌ای اسرائیل و مذاکرات ایران و 5+1/ در «دشت سبز» دیمونا چه می‌گذرد/‌آماده انتشار
جنگ سراسری منطقه ای با این حال منصور به احتمال استفاده اسرائیل از سلاح های هسته ای اشاره می کند و می گوید: این احتمال زمانی مطرح می شود که این رژیم بتواند، سلاحی هسته ای را تولید کند که توسط باد امکان جا به جایی آن وجود نداشته باشد و از ویژگی محدودیت مکان بهره ببرد، در آن صورت تردید نداشته باشید که تل آویو لحظه ای در استفاده از این سلاح تامل نخواهد کرد و آن زمان است که باید انتظار داشت، جنگی سراسری منطقه را فرا خواهد گرفت. افکار عمومی داخلی اما در خصوص زمان اعلام این آزمایش ها «احمد سعید نوفل»، استاد علوم سیاسی دانشگاه یرموک می گوید که در این تردید نیست که زمان اعلام این آزمایش ها با مذاکرات هسته ای در حال انجام بین ایران و گروه 1+5 مرتبط است.
وی بر این باور است که تل آویو از این اقدام دو هدف را دنبال می کند: اول اینکه ایران و کشورهای منطقه تصور نکنند که اسرائیل از آنچه در عرصه بین المللی و منطقه ای در حال رخ دادن است، دور و بی خبر است و اگرچه پرونده هسته ای ایران از دستش خارج شده است، اما هنوز بر آن تاثیر دارد.
دوم آنکه تل آویو سعی می کند، به افکار عمومی داخل سرزمین های اشغالی بگوید که هنوز قدرت لازم برای دفاع از آنها را به ویژه در بعد امنیتی دارد. خطر آزمایش های هسته ای بر اردن کارشناسان اردنی درباره آزمایش های هسته ای که تل آویو در رآکتور اتمی دیمونا دست به آنها می زند، هشدار می دهند و می گویند: در زمانی که مشکلات داخلی کشورهایی مانند مصر و عراق و سوریه را از پیگیری و تمرکز بر فعالیت های هسته ای اسرائیل بازداشته، اما واقعیت امر این است که این آزمایش ها، تاثیراتی منفی بر این کشورها و همچنین اردن دارند، به گونه ای که غبار این آزمایش ها می تواند به مناطق جنوبی اردن نفوذ کند. گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص افشا می کند: در آزمایش هایی که اسرائیل تحت عنوان «دشت سبز» انجام داده، از 20 بمب انفجاری استفاده کرده که وزن هریک از آنها بین 250 گرم تا 25 کیلوگرم بوده و دارای ماده رادیو اکتیو تکنسیوم M99 بوده که از آن در صنایع پزشکی استفاده می شود.
ارتباط آزمایش هسته‌ای اسرائیل و مذاکرات ایران و 5+1/ در «دشت سبز» دیمونا چه می‌گذرد/‌آماده انتشار
این روزنامه همچنین افزوده است: دانشمندان هسته ای اسرائیل آزمایش دیگری به نام «خانه قرمز» در رآکتور هسته ای دیمونا انجام داده اند که آثار و بازتاب های استفاده از ماده حاوی اشعه رادیولوژی بدون رخ دادن هرگونه انفجاری در مناطق پر جمعیت را بررسی می کند. بمب رادیولوژی «منذر سلیمان»، مدیر مرکز مطالعات آمریکایی – عربی واشنگتن می گوید: نخست وزیر رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش پرونده هسته ای ایران را در نوک پیکان جنگ رسانه ای و تبلیغاتی خود قرار می دهند تا نگاه و تمرکز افکار عمومی را از قضایا و مسائل دیگر منحرف کنند. 
سلیمان تاکید می کند: هدف اسرائیل از انجام این آزمایش ها چند بعدی است، به گونه ای که این رژیم در عین حال که آثار بمب های رادیولوژی را بررسی می کند، نحوه مقابله با این بمب ها در صورت در معرض آن قرار گرفتن را هم آزمایش می کند.
مطالب مرتبط
  • یاران دولت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی