ایثار

شهادت هنر مردان خداست

ایثار

شهادت هنر مردان خداست

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۹۵، ۰۹:۵۹ - solmaz
    :(
پیوندها

یکی از شعارهای روحانی در دوران قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایجاد فضایی مناسب برای مطرح کردن نقد و همچنین احترام به نظر و شخصیت منتقدین بود. مساله ای که روحانی در سالگرد پیروزی خود در انتخابات که در خرداد ماه امسال برگزار شد نیز به آن اشاره کرد.

روحانی در جشنی که در ۲۴ خرداد ماه امسال در سالگرد پیروزی اش در انتخابات برگزار شده بود، در خصوص احترام به منتقدین گفته بود: انتخابات به معنای رقم خوردن سرنوشت کشور است و رئیس‌جمهور، به عنوان منتخب کل ملت خواهد بود و دولت در برابر همه موافقان، حامیان، منتقدان و حتی مخالفان سر تکریم و تعظیم فرود می‌آورد.

وی درادامه در خصوص نحوه برخوردی که با منتقدان خواهد داشت، گفت: پاسخ ما به آنها با ‌ادب و احترام و کرامت خواهد بود و ما برای صلح، آشتی و برادری کنار هم جمع شده‌ایم.

منتقدان می گویند دکتر روحانی نتوانسته است به قول های خود در خصوص احترام به منتقدین پایبند باشد و در سخنرانی اخیر خود نشان داد که به هیچ وجه به قول خود پایبند نیست.

البته این مساله تنها به این سخنرانی روحانی ختم نشد و وی بارها در اعتراض به منتقدان خود با گذر از مرز احترام از الفاظی استفاده کرد که در دایره واژگان مورد استفاده فعالان سیاسی نظام جمهوری اسلامی در نقد منتقدان داخلی تا کنون جایی نداشته است.

استفاده از واژه هایی چون بی شناسنامه، بی سواد، ترسو، بزدل سیاسی، به جهنم، افراطی و … در دایره واژگانی اعتراض به منتقدین مساله ای است که اعتراض بسیاری از اقشار جامعه اعم از منتقدین و طرفداران شخص روحانی را برانگیخته است.

به نظر می رسد این مساله ناشی از پایین بودن تحمل دکتر روحانی در مقابل نقد باشد، موضوعی که در دوران تبلیغات انتخاباتی نیز از سوی یکی از کاندیداها به آن اشاره شد.

محسن رضایی در یکی از مناظره های انتخاباتی در نقد صحبت های آقایان روحانی و جلیلی گفت:‌ بعد از شنیدن صحبت های این دو نامزد به خود می گفتم که آیا حرف بزنم یا نزنم؟ اما اگر حرف نزنم ظلم به تصمیم گیری مردم است.

رضایی افزود: این میز و بحث های مطرح در آن به نوعی صداقت دولتمردان را با مردم نشان می دهد و بعد مردم این صحبت ها را جمع بندی می کنند لذا نباید بگوییم چون دشمنان سوءاستفاده می کنند باید از بیان این موضوعات اجتناب کرد و نباید این طور تصور شود که ما داریم پته یکدیگر را رو می کنیم.

رضایی تصریح کرد: واقعیت این است که چه در زمان آقای جلیلی و چه در زمان آقای روحانی افراط و تفریط هایی صورت گرفته است. زمان آقای جلیلی ما با آقای سولانا ۲۷۰۰ سانتریفیوژ را توافق کردیم اما اگر قراردادی درست منعقد کرده بودیم و جای پایش محکم می شد بهتر نبود؟ من در جریان جزئیات مذاکرات هسته ای هستم و این افراط و تفریط ها از سیاست های نظام دور بود؛ درست است که با مقام معظم رهبری چک می شد، حالا که گذشت.

وی با طرح این سوال که آیا می خواهیم از گذشته بدون کم و کاست دفاع کنیم، گفت: نباید این طور خود را حق مطلق بدانیم ، پس اشکال ها و ضعف های ما کجا بود؟ انقلاب تازه پای ما ۳۴ سال از عمرش می گذرد باید تجربه کنیم و این تجربه ها را منتقل کنیم ؛ اگر مسئولیتی به دوش ما گذاشته شد و اشتباه کردیم باید صادقانه آن را بیان کنیم.

وی در ادامه گفت: ما نباید دفاع از خود را بر دفاع از نظام و مردم ترجیح دهیم، ما در شرایط خاص هستیم؛ اما شک ندارم با کمک خداوند و بسیج توانایی های مردم می شود کارهای بزرگ انجام داد مشروط به اینکه صداقت را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

پاسخ روحانی درخصوص انتقادات اقای رضایی گفت: اقای رضایی با یک لحنی صحبت می کنند، مثل اینکه ایشان نظرات دقیقی داشتند و ان نظارت اجرا نشد.

وی ادامه داد: اقای رضایی، جنابعالی همان کسی هستید که درجمع گفتید که شورای امنیت سازمان ملل به مراتب بهتر از شورای حکام است و اقای روحانی چرا جلوی این کار را گرفته است که پرونده از شورای حکام نرود به شورای امنیت، شما همان هستید، شما ان وقت اینجا ما را نصیحت می کنید.

روحانی گفت: من نمی خواهم اینها را بگویم چون شما اغاز کننده هستید من اینها را می گویم، من نظرات دیگر شما را هم دارم.

وی گفت: اولین جلسات هسته ای که ماگذاشتیم و به کلی سری بود، کدام سایت افشا کرد، چه کسانی در جلسه سران بودند که همه ناراحت شدند. اقای دکتر ولایتی حضور داشت انجا و دید که کدام سایت بود افشا کرد و اینجا خیلی حرفهاست و نباید گفته شود و جای این بحث ها نیست.

روحانی افزود: ما اگر می خواهیم رقابت کنیم ، رقابت سالم کنیم یعنی بیاییم بگوییم من در فلان جا همچین برنامه ای داشتیم من هم جواب بدهم بگویم این برنامه این چنین بوده است.

وی اضافه کرد: با این لحنی که ان غلط بوده این غلط بوده، تمام گرفتاری های من این بوده است که همه تلاش نشد برای این که پرونده به شورای امنیت نرود، من نمی خواهم بگویم هیچ کس مقصر نبود؛ می خواهم بگویم همه تلاش را باید به کار می بردیم که نشود و امروز همه باید تلاش کنیم که این پرونده برگردد و ظالمانه به شورای امنیت رفته است و باید برگردد به شورای حکام.

رضایی به این اظهارات روحانی این چنین پاسخ داد: آقای روحانی، صبر کنید زحمت بکشید.


رضایی افزود: ما اینجا می خواهیم اطلاعاتی به مردم بدهیم که مردم تصمیمی بگیرند برای سرنوشت خودشان. چرا طوری صحبت می کنید که هیچ اشکالی نیست؟ آیا معنای این حرف این است که اگر یکی از شما رییس جمهور شدید، می خواهید با همان وضع قدیم که دارید از آن دفاع می کنید، کشور را اداره کنید؟ یا نه، اشکالاتی بوده ، چرا به آن اشکالات اشاره نمی کنید؟

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه، عرض کنم که شما می گویید آن مذاکرات منجر به این شد که جنگ نشود و نظام هم کنترل می کرد، هم حرکات آقای جلیلی را بالاخره نظام دارد کنترل می کند هم آقای روحانی را ؛‌ ولی بحث من این بود که آیا نمی شد شما با هزینه کمتری این کار را می کردید؟

رضایی گفت: شما ببینید سؤال من چقدر مؤدبانه است، آقای روحانی اگر بخواهد با این عصبانیت و این داد و بیدادی که کردند سکان کشور را به دست بگیرند، خداوند رحم کند به این کشور.

وی افزود : ما باید خونسردی خود را حفظ کنیم، من که کسی را تخریب نکردم من یک سؤال مؤدبانه کردم؛ از هر دو طرف هم کردم چرا؟ چون اطلاعات دقیقی دارم که به این صورت است ثانیاً یک زمانی واقعاً ما در حال تحریم نبودیم فکر می کردیم تحریم می شویم؛ اشتباه کردیم ما در حال تحریم نبودیم بله احتمال جنگ بود اما جنگ را از طریق دیگری هم می شد کنترل کرد که اگر لازم شد خواهم گفت.

منبع : مرصاد

<

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی